מעורבות חברתית-קהילתית כיתות יא מעורבות חברתית-קהילתית כיתות יא מיומנויות מיומנויות שעל התלמיד לרכוש בתוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות אוריינות שפתית – להבחין בין עיקר וטפל בהצגת טיעון ונושא מילולי. לדעת לכתוב כתיבה רפלקטיבית: לבטא מחשבות, רעיונות, עמדות, מסקנות ורגשות בכתב בבהירות ובצורה ממוקדת וממצה אוריינות שפתית – הצגה ושכנוע – להשתמש ברטוריקה מתאימה לגיוס שותפים, לדעת להציג מידע ורעיונות בצורה משכנעת אוריינות מתמטית – אוריינות נתונים – לאסוף, לארגן, להציג ולפרש נתונים בעקבות חקר הצרכים והקהילה או חקר נושא חברתי אוריינות מדעית – תכנון והערכת מחקר –לנסח שאלות למחקר חברתי, לאתר מצבים וצרכים חברתיים ולזהות מצוקות חברתיות חשיבה ביקורתית –להעריך מהימנות ורלוונטיות של מידע ושל מקורות מידע, לנתח בעיה ממגוון נקודות מבט, לחשוב עצמאית ולנקוט עמדה בסוגיות חברתיות וסביבתיות חשיבה יצירתית ויזמית – להציע, לתכנן ולבצע מיזמים חברתיים אוריינות גלובלית – מודעות גלובלית – לזהות ולהעריך השקפות עולם ונורמות תרבותיות שונות, לגלות סקרנות, פתיחות ואמפתיה כלפי אנשים וכלפי תרבויות אחרות אוריינות גלובלית – אחריות גלובלית – להבין את הקשרים שבין תהליכים מקומיים וגלובליים (14 משימות האו"ם) אוריינות גלובלית – התנהלות רב תרבותית – לעבוד בשיתוף פעולה עם אנשים מתרבויות אחרות, לקדם נושאים חברתיים גלובליים הערכה – להעריך את התרומה של הפעילות למבצעים ולנתרמים מיומנויות תוך אישיות מודעות עצמית – הכרת העצמי – לזהות נטיות והעדפות לפי הניסיון של שנה קודמת ולדעת לכוון להמשך התפתחות אישית מודעות עצמית – מסוגלות עצמית – להאמין ביכולת להתמודד במצבי חיים מגוונים, מוכנות להשקעה ולמאמץ, מסוגלות עצמית – אמונה ביכולת להתמודד עם מצבים מורכבים, להתפתח ולהשתפר, להכיר ביכולת להשפיע ולשנות את הסביבה הנעה עצמית – להציב מטרות, לתכנן דרך להשגתן ולפעול בהתאם הכוונה עצמית – ויסות עצמי – לנהל זמן ביעילות ולתעדף משימות, לשאוף להתמדה על אף חסמים הכוונה עצמית – הנעה עצמית – להציב מטרות, לתכנן דרך ולפעול בהתאם, לבצע בקרה עצמית ולהסיק מסקנות הכוונה עצמית – התמודדות עם לחץ – לבקש עזרה ולהיעזר באחרים, לזהות הזדמנויות, לגלות גמישות, להסתגל למצבים משתנים הכוונה עצמית – התמודדות עם לחץ וויסות עצמי – לפתח יכולת ייצוג וסנגור עצמי, יכולת להביע צרכים, לשתף ברגשות ולהגן על עמדות אישיות מיומנויות בין-אישיות מודעות חברתית – הבנת האחר – להבין את נקודת המבט של הזולת ולהיות קשוב לצרכים שלו מודעות חברתית – זיהוי מצבים חברתיים – לזהות מצבים וצרכים חברתיים (לזהות מתי אחרים זקוקים לעזרה וכיצד אפשר לסייע להם) מודעות חברתית –לגלות רגישות לשונות אישית, חברתית ותרבותית התנהלות חברתית – תקשורת –להקשיב ולנהל שיח מכבד בסוגיות חברתיות טעונות ובמצבי קונפליקט התנהלות חברתית – עבודת צוות –לקבל החלטות ולבצע משימות בשיתוף, יכולת לתכנן, לבצע ולסכם מיזמים חברתיים בעבודת צוות התנהלות חברתית – ניהול יחסים בין אישיים –לבקש ולקבל עזרה, להנהיג ולהוביל תהליכים מעבר למיומנויות במקצוע בכיתות נוספות כיתה י | כיתה יא | כיתה יב לתוכן הדף להדפסה