מעורבות חברתית-קהילתית כיתות י מעורבות חברתית-קהילתית כיתות י מיומנויות מיומנויות שעל התלמיד לרכוש בתוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות חשיבה ביקורתית – להעריך מידע ומקורות במהלך איתור הצרכים. להבחין בין דעה, אמונה ועובדה. לטפח יכולת נקיטת עמדה בסוגיות חברתיות וסביבתיות. לפתח יכולת קבלת החלטות מושכלות חשיבה יצירתית ויזמית –לגלות סקרנות ומקוריות בשאילת השאלות ובזיהוי ערוצים לפתרון, ליצור הקשרים חדשים ולשאוף לחדשנות, לפתור מצבי אי ודאות ולהסיק מסקנות אוריינות שפתית – להציג מידע ורעיונות בצורה משכנעת המותאמת לנסיבות ולקהל היעד מיומנויות תוך אישיות מודעות עצמית –לזהות חוזקות, חולשות ונטיות מתוך תחושת ערך עצמי מסוגלות – להאמין ביכולת להצליח ולגלות מוכנות להתמודדות עם כישלונות הכוונה עצמית (הנעה עצמית) – יכולת לבחור במסגרת למעורבות חברתית בצורה מושכלת, להתמודד עם לחצים, לעזור ולהיעזר באחרים. הכוונה עצמית (התמדה) – לפתח יכולת לעמוד במחויבויות הנדרשות בהתנסות במעורבות חברתית הכוונה עצמית (הנעה עצמית – ייצוג וסנגור עצמי) – לפתח יכולת להביע צרכים, לשתף ברגשות ולהגן על עמדות אישיות מיומנויות בין-אישיות מודעות חברתית (הבנת האחר, אמפתיה) – לפתח יכולת להבין את נקודת המבט של הזולת, להיות קשוב לצרכים שלו ולהכיר בהשפעה שיש לפרט על האחרים ולהיפך התנהלות חברתית ( תקשורת) –לפתח יכולת להקשיב לזולת הקשבה פעילה, להביע רגשות, תחושות ומחשבות בבהירות, להפגין אמפתיה, להתבטא ברגישות, בכנות ובפתיחות, בעיקר בסוגיות חברתיות טעונות התנהלות חברתית, עבודת צוות – לקבל ולחלוק מידע, להיות נכון לקבל תפקידים ולמלאם באחריות, לדעת לקבל דעות ולהיות בעל יכולת לנהל משא ומתן לקידום ולביצוע מיזמים חברתיים התנהלות חברתית (ניהול יחסים בין אישיים) –לפתח יכולת לבקש ולקבל עזרה התנהלות חברתית (מנהיגות) – להנהיג ולהוביל תהליכים בשיתופיות ובאחריות מעבר למיומנויות במקצוע בכיתות נוספות כיתה י | כיתה יא | כיתה יב לתוכן הדף להדפסה