מעורבות חברתית-קהילתית כיתות י מעורבות חברתית-קהילתית כיתות י נושאים מרכזיים א. הכנה להתנסות בתחילת שנה בירור ערכי וזיהוי צרכים אישיים וקבוצתיים של תלמידי הכיתה – זהות אישית, צרכים אישיים וקבוצתייםדגשים: מודעות, מסוגלות, נטיות לב, כישורים, תחומים שיכול לתרום בהם, דרכים לתרומה פיתוח מוטיבציה למעורבות חברתית ותיאום ציפיות מרכיבי התוכנית: ההתנסות האישית והפרויקט – מרכיבים מחייבים בתוכניתדגשים: הנעה פנימית, אכפתיות, בירור ערכים אישיים וחברתיים היכרות עם הקהילה, חשיפה למגוון אפשרויות ההתנסות המעשית ובחירה דגשים: אפיון הקהילה, פרישת אפשרויות לפעולה, הצגת מסגרות להתנסות מעשית מדדי הצלחהדגשים: דרכים מעשיות להצלחה ב. ליווי ההתנסות במהלך השנה שיח ערכי (בשיעורי חינוך ובשיעורים בתחומי הדעת הרלוונטיים)דגשים: המללה והמשגה של ערכים חברתיים, חיבור למקורות תרבותיים מיומנויות תומכות (מומלץ לשעה הפרטנית)דגשים: התמדה, ניהול זמן, התמודדות עם אתגרים ג. מיזם חברתי (הפרויקט) לקראת הפרויקט (שיעור בכיתה, בקבוצת הפרויקט או בשעה פרטנית)דגשים: בירור ותיאום ציפיות, יצירת מוטיבציה ליצירתיות וליזמות איתור צרכים והעלאת רעיונות לפרויקטים חברתיים (שיעור בכיתה, בקבוצת הפרויקט, בשעה הפרטנית)דגשים: איתור צרכים ומיפוי רעיונות בתחומי עניין רלוונטיים לפרויקט הקבוצתי תכנון (שיעור בכיתה, בקבוצת הפרויקט, בשעה פרטנית)דגשים: תכנון קונקרטי של הפרויקט החברתי, חלוקת תפקידים וקביעת קריטריונים להצלחת התהליך סיכום, רפלקציה ומשוב, שיתוף (בקבוצת הפרויקט מייד עם סיום ביצוע הפרויקט, במליאת השכבה או במליאת בית הספר)דגשים: הערכת המשתתפים את התהליך, בחינת המוטיבציה ואפשרויות להמשך מעורבות חברתית, הצגת הפרויקט החברתי בפני בית הספר והקהילה ד. סיכום שנת ההתנסות סיכום והערכה של ההתנסויות המעשיות – לקחים ותובנות דגשים: מה עשינו וחווינו? מה למדנו על עצמנו ועל הקהילה? תיעוד ושיתוףדגשים: דרכים לפרזנטציה ולהצגת התהליך בפני הסביבה החינוכית, תכנון והפעלה של פעילויות לתלמידי כיתה י' של השנה הבאה. מעבר לנושאים מרכזיים במקצוע בכיתות נוספות כיתה י | כיתה יא | כיתה יב לתוכן הדף להדפסה