מעורבות חברתית-קהילתית כיתות יא מתמעורבות חברתית-קהילתית כיתות יא ידע א. הכנה להתנסות בתחילת שנה ניתוח ההתנסות בכיתה י', הסקת מסקנות והעלאת כיוונים אפשריים להתנסות בכיתה י"א בירור ערכים (צדק וצדקה, אחריות, מחויבות לחברה, מצוינות חברתית, סולידריות חברתית) – שיום והמשגה הכרת היישוב על מגוון ההזדמנויות לשינוי ולשיפור שיש בו – הכרת השירותים לציבור הניתנים ביישוב הרחבת ההבנה בדבר חשיבות תרומת החברה האזרחית וההשתתפות האזרחית ב. ליווי ההתנסות במהלך השנה הבנת הדילמות שבין חובת המדינה לאזרח ובין חובת האזרח למדינה התוודעות לנורמות התנהגות המצופות מהאזרח במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית (הבהרת מושגים שונים, כגון: צדק חברתי, צדקה, חסד, אחריות, מחויבות לחברה, מצוינות חברתית, מדינת רווחה וכדומה. פיתוח כישורים של ניהול עצמי, הכוונה עצמית, ויסות רגשי וחוסן נפשי) זיהוי וניתוח של קונפליקטים בהתנסות במעורבות חברתית הכרת מאפיינים של אוכלוסיות ייחודיות בחברה והתוודעות לסוגיות חברתיות המתעוררות בעקבות מפגש עם אוכלוסיות אלו הכרת מודלים לקידום מעורבות חברתית, מודלים לגיוס משאבים, מודלים להנעת שותפים ורשתות חברתיות היכרות עם מגוון שירותים בחברה האזרחית שהוקמו לטובת מעורבות בקהילה ג. מיזם חברתי כלים ליזמות, תכנון וביצוע של פרויקטים חברתיים ואזרחיים, כגון: הנעת שותפים, גיוס תמיכה, חלוקת תפקידים, גיוס משאבים. שיווק ופרסום כלים לתיעוד ולשיתוף חיבור המיזם לתחומי הדעת לחיזוק הלמידה האקדמית בתחומי הדעת ד. סיכום שנת ההתנסות לקחים ומסקנות הרחבת כלים לכתיבה רפלקטיבית כלים לשיתוף גורמים בבית הספר ובקהילה מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה י | כיתה יא | כיתה יב לתוכן הדף להדפסה