מעורבות חברתית-קהילתית כיתות י מעורבות חברתית-קהילתית כיתות י ידע א. הכנה להתנסות בתחילת שנה הבנת המושגים: צורך, חוזקה, חולשה, שאיפה, מטרה, משימה, פעולה, מימוש עצמי ומעורבות חברתית. העמקת המסוגלות להבנת הצרכים של הפרט והיכולת להציב מטרות להתפתחות אישית בהתנסות במעורבות חברתית. בירור ערכים (חסד, נתינה, שירותיות, צדק) – שיום והמשגה להכיר את הקהילה הבית ספרית והחוץ בית ספרית וחשיפה למגוון אפשרויות התנסות – מיפוי צורכי קהילה, הכרת שירותים בקהילה, הבנת המושגים: קהילה, מוסדות ושירותים בקהילה, רשות מקומית וצורך קהילתי. בחירת מסגרת להתנסות במעורבות חברתית – מודל לקבלת החלטות הגדרת מדדי הצלחה ומטרות התכנית ב. ליווי ההתנסות במהלך השנה קיום שיח ערכי על ערכים חברתיים שונים, כגון: נתינה, ערבות הדדית, מעורבות חברתית, כבוד האדם וקבלת השונה (בשיעורי חינוך ובתחומי הדעת) הרחבת הידע על אוכלוסיות ייחודיות בחברה (ועל תרבויות מגוונות שהתלמידים ייחשפו אליהן במהלך התנסות), כולל הרחבה על הרקע להיווצרות סוגיות חברתיות שהתלמידים ייחשפו אליהן בהתנסותם, לדוגמה: עוני, איכות חיים וסביבה ועוד. רכישת מיומנויות וכלים לקידום הצלחה בהתנסות במעורבות חברתית, כגון: תקשורת בין אישית מקדמת, תיעוד, פרסום, שיווק, גיוס תמיכה, ארגון אירוע, התמודדות עם קונפליקטים ג. מיזם חברתי (הפרויקט) הכרת מודל יזמי – להרגיש, לחלום, לבצע, לשתף יצירתיות – כל אחד יכול ביצוע עבודת חקר בקהילה הבנת המושג "איכות חיים" והכרת מרכיבי איכות החיים תכנון מיטבי והבנת המושג "חלופות" מודל לגיוס שותפים ומשאבים תיעוד ומטרתו (יומן מסע), רפלקציה ושיתוף ד. סיכום שנת ההתנסות לקחים ומסקנות – גיבוש מודעות למסוגלות להתמיד, התמודדות עם כשלים וזיהוי של חוזקות הפרט כמנוף להתמודדות בקרה והערכה – לפי מדדי ההצלחה והביצוע והיערכות להתנסות עתידית מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה י | כיתה יא | כיתה יב לתוכן הדף להדפסה