מדע וטכנולוגיה לכל בחינוך העיוני לחטיבה עליונה מדע וטכנולוגיה לכל בחינוך העיוני לחטיבה עליונה ערכים ערכי דמות הבוגר אהבת הדעת וחדוות הלמידה: עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודים אהבת הדעת וחדוות הלמידה הבנת הערך בלימודי מדע וטכנולוגיה כבסיס להתנהלות מושכלת בחיי יומיום גילוי עניין וסקרנות ורצון להעשיר את הידע במדע וטכנולוגיה התנהלות לאור ערכי מדע: ספקנות, יושרה, חשיבה ביקורתית ורציונלית, אובייקטיביות ומודעות מוסרית במהלך ביצוע תהליכי חקר או ניתוח תהליכי חקר בנושאי הלימוד השונים כבוד האדם והמשפחה: מתן מקום מכבד ופתיחות להצעות שונות לפתרון בעיה במהלך תהליך תיכון הנדסי התייחסות מכבדת לרגשות, למחשבות ולהתבטאויות של חברים לכיתה במהלך דיון בנושא נלמד צדק חברתי וערבות הדדית: גילוי אחריות לסביבה ומשאביה בימינו ולמען הדורות הבאים על ידי אימוץ התנהגות אישית, כמו חיסכון באנרגיה וחיסכון במים השתתפות בסיורים ובפעילויות בסביבה להכרתה וליצירת קשר ומחויבות לשמירה על נופיה גילוי אחריות לסביבה ומשאביה בימינו ולמען הדורות הבאים על ידי אימוץ התנהגות אישית, כמו חיסכון באנרגיה וחיסכון במים השתתפות בסיורים ובפעילויות בסביבה להכרתה וליצירת קשר ומחויבות לשמירה על נופיה לתוכן הדף להדפסה