פילוסופיה לחטיבה עליונה פילוסופיה לחטיבה עליונה ערכי דמות הבוגר אהבת הדעת וחדוות הלמידה: עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודים אהבת הדעת וחדוות הלמידהגילויי עניין וסקרנות בנושאים: תורת ההכרה (אפיסטמולוגיה) ומטפיזיקהעיסוק בשאלת המימוש העצמי במסגרת לימוד הנושא "מהי פילוסופיה" ומה חשיבותה לחיי האדםכבוד האדם והמשפחה:חינוך לאהבת אדם וזכויות אדם במסגרת נושא החובה: תורת המידות (אתיקה) ותורת המדינה (פילוסופיה מדינית)צדק חברתי וערבות הדדית:פיתוח צדק חברתי במסגרת הנושא, תורת המדינה (פילוסופיה מדינית) והתייחסות אליו בהגות מהלך הדורות לתוכן הדף להדפסה