מתמטיקה 3, 4 ו-5 יח"ל לחטיבה עליונה מתמטיקה 3, 4 ו-5 יח"ל לחטיבה עליונה ערכים ערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה: עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה ב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי ג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה ד. כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי ה. צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודים דוגמאות במתמטיקה 3 יח"ל א. אהבת הדעת וחדוות הלמידהלמידה עם אהבה ועניין, רצון להעשיר את הידע המתמטי ושאיפה למצוינותגילוי עניין בהתמודדות עם מבנים מתמטיים שונים, כגון ויזואליים בתחום הגיאומטרייה ומופשטים באלגברהמיצוי היכולות בתחום המתמטי תוך כדי התמדה ומאמץפיתוח יחס חיובי כלפי המקצוע מתוך פליאה על יכולותיה של מתמטיקה לתאר כמעט את כל התהליכים בטבע ובחברהב. כבוד האדם והמשפחה:מתן מקום מכבד לרעיונות של האחר ביחס לדרכי פתרון שונות לבעיות מתמטיותהתייחסות מכבדת לרגשות, למחשבות ולהתבטאויות של חברים לכיתה במהלך הדיון על פתרון השאלה או פעילות חקר משותפתדוגמאות במתמטיקה 4 יח"ל א. אהבת הדעת וחדוות הלמידהלמידה עם אהבה ועניין, רצון להעשיר את הידע המתמטי ושאיפה למצוינותגילוי עניין בהתמודדות עם מבנים מתמטיים שונים, כגון ויזואליים בתחום הגיאומטרייה ומופשטים באלגברהמיצוי היכולות בתחום המתמטי תוך כדי התמדה ומאמץפיתוח יחס חיובי כלפי המקצוע מתוך פליאה על יכולותיה של מתמטיקה לתאר כמעט את כל התהליכים בטבע ובחברהב. כבוד האדם והמשפחה:מתן מקום מכבד לרעיונות של האחר ביחס לדרכי פתרון שונות לבעיות מתמטיותהתייחסות מכבדת לרגשות, למחשבות ולהתבטאויות של חברים לכיתה במהלך הדיון על פתרון השאלה או פעילות חקר משותפתדוגמאות במתמטיקה 5 יח"לא. אהבת הדעת וחדוות הלמידהלמידה עם אהבה ועניין, רצון להעשיר את הידע המתמטי ושאיפה למצוינותגילוי עניין בהתמודדות עם מבנים מתמטיים שונים, כגון ויזואליים בתחום הגיאומטרייה ומופשטים באלגברהמיצוי היכולות בתחום המתמטי תוך כדי התמדה ומאמץפיתוח יחס חיובי כלפי המקצוע מתוך פליאה על יכולותיה של מתמטיקה לתאר כמעט את כל התהליכים בטבע ובחברהב. כבוד האדם והמשפחה:מתן מקום מכבד לרעיונות של האחר ביחס לדרכי פתרון שונות לבעיות מתמטיותהתייחסות מכבדת לרגשות, למחשבות ולהתבטאויות של חברים לכיתה במהלך הדיון על פתרון השאלה או פעילות חקר משותפת לתוכן הדף להדפסה