מתמטיקה 4 ו-5 יח"ל לחטיבה עליונה מתמטיקה לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים ב-4 ו-5 יח"למיומנויות קוגניטיביותהבנה– להבין את ההבדל בין הנחות יסוד, הגדרה, משפט ומשפט הפוך בגיאומטרייההסקת מסקנות – להסיק מסקנות כולל בהקשר לחיי היום-יום על סמך פתרון בעיות הערך הקיצוןהערכה / חשיבה ביקורתית – לפתח יכולת לחשוב בצורה אינדוקטיבית, דדוקטיבית ואבדוקטיבית ולהבין את ההבדל בין סוגי החשיבה האלהחקרנות – להציג שאלת חקר, להפעיל כלים מתמטיים לביצוע החקר ולבדוק תוצאות שהתקבלו חשיבה יצירתית – להעלות מגוון רעיונות לפתרון הבעיה המתמטית בכל התחומיםחשיבה רפלקטיבית – להתבונן בשלבי פתרון קודמים על מנת לחפש פגמים בפתרון או טעויות שהביאו לתוצאה שיש בה סתירה לוגיתידע – להכיר את המונחים המתמטיים, כגון סדרות מסוגים שונים, והקשר שלהן לפתרון בעיות מעשיות, כגון בעיות גדילה ודעיכה ייצוג ידע – לדעת לייצג את הידע בעזרת ייצוג מילולי, ייצוג טבלאי, ייצוג גרפי וייצוג סימבולייישום – ליישם את מיומנויות החשיבה שנרכשו בתוכני לימוד חדשיםניתוח – לנתח את תוצאות הפתרון או הוכחה מתמטיתסינתזה/אינטגרציה – לשלב בין רעיונות מרכזיים מתחומים שונים במתמטיקה כדי לבנות הבנה טובה יותר של המבנה המדעי במתמטיקהתכנון – לבנות סכמה לפתרון יעיל של בעיות מתמטיות, כגון בעיות מילוליות, שאלות בחשבון הדיפרנציאלי, בסטטיסטיקה והסתברותמיומנויות בין אישיותעבודת צוות – לגלות אחריות ולקחת חלק פעיל בעבודה משותפת על בעיות מתמטיות בתחומי תוכנית הלימודיםניהול שיח – לנהל שיח מתמטי מכבד תוך כדי קבלה ופתיחות להצעות שונות לפתרון שאלות מתמטיותמיומנויות תוך אישיותאמפתיה – לחוש אמפתיה לרגשות הזולת במהלך פתרון משותף של בעיה מתמטיתמסוגלות – לחוש ביטחון להביע דעה ולשתף אחרים במחשבות, הרהורים לגבי סוגיות מתמטיות הנידונות בכיתה או בעבודה עצמיתהכוונה עצמית – להציב יעדים, לתכנן את הלמידה בנושאים שבתוכניתשליטה עצמית – לווסת את התגובות הרגשיות לנוכח מצבי כישלון ותסכול בתהליך ביצוע פתרון עצמי או עבודה קבוצתית על השאלה המתמטית לתוכן הדף להדפסה