מתמטיקה 3 יח"ל לחטיבה עליונה מתמטיקה 3 יח"ל לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים ב-3 יח"למיומנויות קוגניטיביותהבנה – להבין את השימוש בסמלים אלגבריים בתיאור מבני של תופעות מתמטיות ובמידול של בעיות, כגון בעיות ערך הקיצוןהסקת מסקנות – לדעת להסיק מסקנות מתוך חישוב הסתברויות של איחוד וחיתוך של כמה מאורעות במקרים שבהם הנתונים מאפשרים זאת (מאורעות זרים, מאורעות בלתי תלויים או מאורעות תלויים שבהם אפשר לחשב הסתברות מותנית)הערכה / חשיבה ביקורתית – להביע דעה אישית מנומקת על בסיס נתונים גרפיים וחישובים בנושאי האי ודאותחקרנות – להציג שאלת חקר, להפעיל כלים מתמטיים לביצוע החקר ולבדוק תוצאות שהתקבלו, במיוחד ניתן ליישום בסטטיסטיקה והסתברותחשיבה יצירתית – להעלות מגוון רעיונות לפתרון הבעיה המתמטית בכל התחומיםחשיבה רפלקטיבית – להתבונן בשלבי פתרון קודמים על מנת לחפש פגמים בפתרון או טעויות שהביאו לתוצאה שיש בה סתירה לוגיתידע – בתחום האלגברי להכיר את המונחים המתמטיים: פונקציות קוויות וריבועיות, סדרות שונות והקשר שלהן לפתרון בעיות מעשיות, כגון בעיות גדילה ודעיכה ייצוג ידע – לדעת לייצג את הידע בעזרת ייצוג מילולי, ייצוג טבלאי, ייצוג גרפי וייצוג סימבולייישום – ליישם את מיומנויות החשיבה שנרכשו בתוכני לימוד חדשיםניתוח – לנתח את תוצאות הפתרון או הוכחה מתמטיתסינתזה/אינטגרציה – לשלב בין רעיונות מרכזיים מתחומים שונים במתמטיקה כדי לבנות הבנה טובה יותר של המבנה המדעי במתמטיקהתכנון – לבנות סכמה לפתרון יעיל של בעיות מתמטיות, כגון בעיות מילוליות, שאלות בחשבון הדיפרנציאלי, בסטטיסטיקה והסתברותמיומנויות בין אישיותעבודת צוות – לגלות אחריות ולקחת חלק פעיל בעבודה משותפת על בעיות מתמטיות בתחומי תוכנית הלימודיםניהול שיח – לנהל שיח מתמטי מכבד תוך כדי קבלה ופתיחות להצעות שונות לפתרון שאלות מתמטיותמיומנויות תוך אישיותאמפתיה – לחוש אמפתיה לרגשות הזולת במהלך פתרון משותף של בעיה מתמטיתמסוגלות – לחוש ביטחון להביע דעה ולשתף אחרים במחשבות, הרהורים לגבי סוגיות מתמטיות הנידונות בכיתה או בעבודה עצמיתהכוונה עצמית – להציב יעדים, לתכנן את הלמידה בנושאים שבתוכנית שליטה עצמית – לווסת את התגובות הרגשיות לנוכח מצבי כישלון ותסכול בתהליך ביצוע פתרון עצמי או עבודה קבוצתית על השאלה המתמטית לתוכן הדף להדפסה