מורשת דרוזית לחטיבה עליונה מורשת דרוזית לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודיםמיומנויות קוגניטיביותידע – להכיר את תהליך השתלבותם של הדרוזים במדינת ישראל וגיבוש הזהות הדרוזית ישראליתהבנה – להבין ולהפנים את העקרונות המשמשים בסיס לגיבוש הזהות הדרוזית הערכה – להעריך את דרכם של המנהיגים אשר הובילו לשימור העדהיישום – ליישם את הערכים הנובעים מעקרונות האמונה בחיי היום יוםניתוח – לנתח טקסטים נבחרים של הספרות ההלכתיתשאילת שאלות – לשאול שאלות העוסקות בחשיבות מוסדות דתיים מסורתיים לטיפוח הזהות הדרוזית וגיבוש העדהמיומנויות בין אישיותהקשבה – לגלות הקשבה וחיבור ליסודות העדההתמדה – להתמיד בלמידה וביצוע תהליכים רפלקטיביים אשר יובילו להתנהגות הולמת לערכים ולגיבוש זהות ערכיתמעורבות – לגלות מעורבות בתהליכי השיח על אודות ייחודיותה של העדה הדרוזית והשתלבותה בחברה הישראליתניהול שיח – לנהל שיח מכבד במהלך הדיונים סביב טיפוח מערכות יחסים ושכנות טובה עם העדות השונות וחשיבות חיזוק הקשרים עימןשיתוף פעולה – לעבוד בשיתוף פעולה על מנת להגיע לתוצרי משמעות מורכבים ומעמיקים מיומנויות תוך אישיותאחריות – לקחת אחריות בגיבוש זהות מבוססת ערכים וביצוע תהליכים רפלקטיביים על אודות התהליך והתוצרהכוונה עצמית – להציב יעדים, לתכנן את הלמידה ולהתמודד עם טקסטים שונים מהמורשת הדרוזיתיוזמה – ליזום פעילויות ומעשים שיתרמו לקשרים וחיזוקם בין בני הקהילה מסוגלות – לגלות אמונה בעצמו וביכולותיו, ליישם את הערכים ולחתור בהתמדה ובהצלחה סקרנות – לגלות עניין בלמידת יסודות העדה הדרוזית תוך כדי סקרנות וחיבור רגשי תוכן הדף להדפסה