עברית לערבים לחטיבה עליונה עברית לערבים לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות הבנה – להבין מילים וביטויים מתוך הקשר ורכישת אוצר מילים רחב גם בעזרת השימוש בנרדפים, בהפכים וניגודים הסקת מסקנות – לבחון תופעות לשוניות ולהסיק מסקנות על השפעתן הניכרת והשתקפותן ביצירות ספרותיות ואחרות שונות הערכה / חשיבה ביקורתית – להביע עמדות אישיות מנומקות על יצירות ספרות ועל טקסטים עיוניים, כתובים ונשמעים השוואה – להשוות מידע לשוני ממקורות מידע שונים חקרנות – לשאול שאלות, להעלות השערות, לבנות טיעונים ולכתוב טקסט מידע וטקסט טיעוני חשיבה יצירתית – להציע דרכים שונות להוראת השפה העברית כשפה שנייה ידע – להכיר מונחים ספרותיים ורטוריים שונים בטקסטים מסוגות שונות ייצוג ידע – להפיק מידע ספרותי ולשוני באמצעות כלים טכנולוגיים, ספרים דיגיטליים וספרי עזר, להצדיקו ולייצגו בצורות שונות יישום – ליישם את הידע השפתי והלשוני בכתיבה יצירתית בשפה העברית ניתוח – לנתח טקסטים ספרותיים ועיוניים כתובים, חזותיים ונשמעים כדי לזהות רעיונות מרכזיים וסגנונות לשוניים סינתזה/אינטגרציה – לכתוב טקסט באמצעות חיבור בין רעיונות מרכזיים ופרטי מידע שאילת שאלות – לשאול שאלות בנושאים השונים הנלמדים בעברית מיומנויות בין אישיות מעורבות – לגלות מעורבות פעילה בזיהוי תהליכים לשוניים וספרותיים בטקסטים כתובים ונשמעים בעברית ניהול שיח – לנהל שיח מכבד סביב טקסטים נלמדים, להקשיב לדברי האחרים בקבוצה עם מתן כבוד וסובלנות לרעיונות שונים עבודת צוות – לגלות אחריות במהלך עבודת צוות מיומנויות תוך אישיות אמפתיה – לחוש אמפתיה ולהעניק תשומת לב לרגשות האחר, לתרבותו ולערכיו הכוונה עצמית – לעבוד באופן עצמאי לאורך זמן ולתרגל עד להשגת שליטה טובה בתכנים השפתיים הנלמדים בעברית מודעות רגשית – לזהות רגשות של דמויות ספרותיות ביצירות שונות על סמך פרשנויות ומקורות מידע מסוגלות – לחוש מסוגלות ויכולת להציג בפני אחרים תובנות אישיות ופרשניות מתהליך חקר בשפה העברית סקרנות – לגלות עניין רב בלימוד העברית בבתי ספר ערביים ורצון להרחיבו ולהעצימו עוד יותר שליטה עצמית – לגלות משמעת עצמית, שליטה עצמית, התמדה ואחריות ללמידה במהלך שיעורי העברית תוכן הדף להדפסה