תזונה ובריאות (תוכנית העשרה) לחטיבה עליונה תזונה ובריאות (תוכנית העשרה) לחטיבה עליונה ידע מה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים ידע בתזונה – בהתאם לתוכנית "אוכלים את זה" 1. קהילתי וחברתי היכרות עם המושג ביטחון תזונתי היכרות עם מגוון דרכים שבהן ניתן לספק מזון בריא ומזין לאוכלוסיות נזקקות במדינה היכרות עם מסגרות התנדבות המגישות מזון בריא ומזין ומייצרות סביבה זמינה ותומכת היכרות עם הסביבה הבנויה ליד בית הספר וליד הבית והבנת גורמי סיכון תזונתיים 2. משוק ההון לשוק המזון הכרת הצרכים התזונתיים ויכולת התכנון שתמנע זריקת מוצרי מזון שנקנו היכרות עם מגוון דרכים לייצר צרכנות שקולה ונבונה היכרות עם ההבדלים בין אובדן מזון לבין בזבוז מזון 3. אפשר גם אחרת היכרות עם מגוון השיקולים העומדים מאחורי הבחירות התזונתיות שלנו היכרות עם אורחות החיים הצמחוני והטבעוני על יתרונותיהם ועל חסרונותיהם היכרות עם חשיבות ההדרכה האישית של תזונאית למניעת חסרים תזונתיים כתוצאה מבחירת תזונה צמחונית וטבעונית 4. בעד עצמי היכרות עם חששות, תהיות, התלבטויות וספקות בגיל ההתבגרות היכרות עם המרכיבים השונים של "עצמי", קידום דימוי עצמי חיובי היכרות עם הגורמים המשפיעים על ההערכה העצמית היכרות עם חשיבה ביקורתית, בחירה יעילה של התנהגות ומיומנויות, התנגדות למסרים מזיקים ידע בבריאות – בהתאם לתוכנית "הולכים על זה" 1. לומדים תוך כדי תנועה בהנאה הכרה בחשיבות הפעילות הגופנית ככלי עזר ללימוד נושא הכרה בחשיבות הפעילות הגופנית ככלי עזר לריכוז בזמן השיעור הכרה בחשיבות הפעילות הגופנית ככלי עזר חווייתי להנאה הכרה בתחושת מסוגלות אישית הכרה בפיתוח כישורים חברתיים באמצעות פעילות גופנית 2. פעילים בין הצלצולים הכרה בחשיבות ההפסקות בבית הספר כאמצעי לפעילויות גופניות שונות ומגוונות הכרה בחשיבות סביבה בית ספרית המעודדת פעילות גופנית הכרה בחשיבות טורנירים בית ספריים ונבחרות ספורט לשם העצמת תלמידים הכרה בחשיבות יוזמות חברתיות ערכיות בספורט לשם תחושת שייכות ומעורבות חברתית בבית הספר הכרה בחשיבות יצירת הזדמנויות לפעילות גופנית עם הקהילה לתוכן הדף להדפסה