שעת חינוך לחטיבה עליונה שעת חינוך לחטיבה עליונה ערכים ערכי דמות הבוגר אהבת הדעת וחדוות הלמידה: עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודים אהבת הדעת וחדוות הלמידה גילוי עניין, סקרנות ורצון לדעת יותר על מצבי סיכוןגילוי עניין, סקרנות ורצון לדעת יותר על עצמי כלומדתחושת ערך עצמי ומימוש מגוון היכולות שבי תוך כדי טיפוח המודעות לקשר בין חשיבה, רגש, דימוי גוף והתנהגותמיצוי היכולות וניהול חיים בעלי משמעותגילויי אחריות בהתנהלות בחיי היומיום וברשת, כפרט וכחלק מחברהכיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: חיזוק זהות אישית וקבוצתית – חיבור לתרבות ולמסורתכבוד האדם והמשפחה: ניסיון למציאת פתרון הוגן הלוקח בחשבון את הצרכים של רוב המשתתפיםיכולת הכלה וקבלה של השוניםהתנהלות מתוך יושר בבחינותצדק חברתי וערבות הדדית: חיזוק תחושת הסולידריות החברתית במעגלי שייכות שוניםערנות לנעשה בסביבה ובחברה, תוך נקיטת עמדה ועשייהעשייה מתוך אמונה ביכולת הפרט להשפיע תוכן הדף להדפסה