מחול לחטיבה עליונה מחול לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות אוריינות מידע ומדיה – להשתמש באופן מושכל בכלים דיגיטליים לחקר תנועתי ויצירתיהבנה – להבין את מדיום המחול על כלליו ומרכיביו הייחודייםהסקת מסקנות – לבחון מחוות תנועתיות, סגנונות וסוגות שונות ולהסיק מסקנות לגבי היצירה האישית והתנועה במרחבהשוואה –להשוות בין סוגות וסגנונות מחול מגוונים ולהבחין בין המאפיינים הייחודיים והמשותפים להםחקרנות – לצפות ביצירות מחול, לשאול שאלות, להעלות השערות, לנתח, להעלות סוגיות, למשל במהלך חקר כוריאוגרפיחשיבה ביקורתית – להעריך ולשפוט יצירות מחול על פי קריטריונים של התחום, כגון אסתטיקה ושפה תנועתיתחשיבה יצירתית – לפתח שפה תנועתית מקורית ולהציע דרכים שונות לשימוש במרכיבי המחול האומנותיחשיבה רפלקטיבית – להתבונן על התנועה והיצירה האישית ולפתח מודעות לקשיים וכישוריםידע – להכיר ידע אנטומי בסיסי במערכות השלד, השרירים והעצבים כבסיס להכרת הגוף והבנת התנועהייצוג ידע – להציג פרשנויות ועמדות לגבי תופעות מתחומי החיים ומתחומי דעת שונים באמצעים מחוליים באמצעות ביטוי מחולי-יצירתייישום – ליישם את העקרונות והמושגים שנלמדו בשיעורי התיאוריה, הטכניקה והיצירה במופעי המחול ובתוצרים המקוריים של התלמידיםניתוח – לנתח, להעריך ולבקר יצירות מחול וטקסט תנועתי מבחינת המבנה, הצורות, הדימויים, שפת התנועה והסגנון בראי בהקשרים רחבים: ביוגרפים, היסטוריים וסגנונייםסינתזה/אינטגרציה – לחבר בין רעיונות מרכזיים ופרטי מידע ממקורות מידע שונים כדי ליצור ידע חדשתכנון – לתכנן כוריאוגרפיה אישית בהשפעת טכניקות ותהליכים שבהם משתמשים אומנים שונים ולהסביר ולהציג את תהליך התכנון, הבנייה וגיבוש היצירה מיומנויות תוך אישיות אמפתיה – לחוש אמפתיה, סובלנות ולהעניק תשומת לב לזולת ביחס להטרוגניות החברה והלומדים בכיתההכוונה עצמית – להעלות מגוון רעיונות ופתרונות אפשריים כתגובה לקשיים רגשייםיוזמה – להציע פתרונות ורעיונות לקשיים שעולים מתוך שאלת מחקר תנועתיתמודעות רגשית – לזהות ולזקק רגשות ומחוות תנועתיות מתוך צפייה ביצירות מחול אומנותימסוגלות – להאמין ביכולתו לקדם את כישורי התנועה, הפרפורמריות (הופעה) והיצירהסקרנות – לגלות עניין בתחום המחול על סוגותיו וסגנונותיו השונים כרקדן מבצע וכיוצרשליטה עצמית – לווסת ולשכלל את היכולות האומנותיות באמצעות רפלקציה, התאמה, דיוק והערכה של יצירותיו מיומנויות בין אישיות ייצוג עצמי – להציג את הכוריאוגרפיה האישית במופע בית ספרי וארצי, להסביר באיזה אופן מיוצגים הרעיונות האומנותיים שלו ולנהל שיח פרשני על אודות משמעםמעורבות – לגלות מעורבות ולקחת חלק פעיל בקהילה באמצעות המחולניהול שיח – להקשיב לדברי אחרים בקבוצה תוך כדי מתן כבוד וסובלנות לרעיונות של אחריםעבודת צוות – להעלות מגוון רעיונות ופתרונות אפשריים כתגובה לקשיים חברתייםשיתוף פעולה – לשתף פעולה עם רקדנים נוספים בשיעורים, בחזרות, ביצירה כוריאוגרפית ובמהלך הופעה לתוכן הדף להדפסה