מחול לחטיבה עליונה מחול לחטיבה עליונה ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. מהות אומנות המחולהמחול כמדיום על כלליו, מרכיביו, סוגותיו וסוגיו השונים על המשותף והייחודי להםיצירות מרכזיות בתחום המחול על מרכיביהן: סגנון, מבנה, צורות, שפת תנועה, אסתטיקה, תוכן, אופן השימוש במרכיבים מוזיקליים ומרכיבים בעיצוב הבמהאישים מרכזיים, תהליכים ואירועים היסטוריים שהשפיעו על התפתחות המחולהמחול כבסיס ליצירת גופי ידע חדשיםב. סוגות וסגנונות בתחום המחולהשוואה והבחנה בין סוגות המחול השונות, כגון בלט קלאסי, מחול מודרני, ריקודי עם, ג'ז, תיאטרון מחולהשוואה והבחנה בין סגנונות, טכניקות ושפות תנועתיות שונים ושפה תנועתית עכשוויתג. יכולות ביצוע מעשי (מיומנויות וכישורים) פיתוח מודעות גופנית ליציבה (Alignment), ידע והבנת מקור התנועה, יכולת הגוף, קואורדינציה, ביצוע הוליסטי של תנועה בהלימה לאסתטיקה ובהתאם ליכולתויישום המודעות הגופנית בתנועה בהתייחס לקואורדינציה, גמישות, כוח, זריזות, מהירות, שווי משקל סטטי ודינמי, שליטה באיברי הגוף, דיוק בביצוע ושליטה בנשימה בהלימה לביצועידע אנטומי בסיסי במערכות השלד, השרירים והעצבים כבסיס להכרת הגוף והבנת התנועהידע קינסיולוגי בסיסי ויישומו בתנועהההבדלים בדרישות פיזיות של טכניקות מחול שונותפתרון בעיות בתגובה למצבים מוטוריים משתניםשליטה בדינמיקה בהלימה לתכנים של התנועההבעה אישית בתנועה באיכויות מגוונותתנועה במרחב ובחלל כיחיד וכקבוצה בהתייחס לאסתטיקה ולהנחיותמקצב, איכות ופרשנות מוזיקלית בתנועהמיומנויות של נוכחות בימתית: התמסרות ברגע ביצוע, שיתוף פעולה עם רקדנים שונים, מתן מרחב לרקדנים אחרים, ביטחון עצמי, פרפורמטיביות (ביצועיוּת)רצפי תנועה ארוכים וקצרים זיכרון חזותי ותנועתיאיכויות תנועה מגוונות, רפרטואר של בלט קלאסי, מחול מודרני ועכשווי וסגנונות מגוונים אחריםמודעות לחוויה התנועתית בחיי היום יוםד. יצירה במחול (כוריאוגרפיה)מרכיבי זמן, כוח ומרחב בתנועה תנועת הגוף בזמן ובמרחב באיכויות שונות תנועות בודדות ורצפי תנועה על פי הנחיהיכולת אלתור במחולרצפי תנועה בנושאים על פי בחירת התלמיד השפעת ההיבטים החוץ מחוליים, הממד המוזיקלי של יצירת מחול: קול, צליל, כלי נגינה, סוגות (ז'אנרים) וסוגיםהשפעת ההיבטים החוץ מחוליים, המימד החזותי: תאורה, תפאורה, אביזרים, הקרנה באופנים שונים, צילום לגווניו וכדומה בחירת רקדנים בהתאם לדרישות הטכניות והתוכניות ביצירתו האישיתחיבור ופירוק רצפי תנועהבחירה ופיתוח של מוטיב בתנועהפיתוח יכולות של יוצר במחול: שפה תנועתית אישית, חקר בתנועה, הכרה ושימוש במרכיבי הזמן, הבעה באמצעות אלתור במחול, חיבור רצפי תנועה ושיקוף ערכים אסתטיים, תרבותיים, חברתיים ופוליטיים של הקהילה שאליה שייך ביצירתו ה. צפייה מושכלת ביצירות מחולעקרונות השפה המחוליתהתרחשויות אומנותיות בהיבט רעיוני ואומנותיהחוויה הרגשית והאסתטית הנוצרת בעת צפייה ביצירת מחולאמירת יוצרים יצירות מחול וטקסט תנועתי מבחינת המבנה, הצורות, הדימויים, שפת התנועה והסגנון בראי הקשרים רחבים: ביוגרפיים, היסטוריים וסגנונייםנקודות ראות וגישות שונות ביצירות מחולהקשר בין סגנון לסוגה (ז'אנר), מבנים ומאפיינים של יצירות מחולתחושות אסתטיות ומודעות אסתטית ו. טיפוח זיקה למורשת ולתרבות היהודית-ישראלית ותחושת השייכות לקהילה מאפייניהן הייחודיים והמשותפים של ריקודי העם והמסורות השונות של המחול האתני בישראל כמרכיב באירועי מעגל החיים ומחזור השנהמורשת אישית, משפחתית, קהילתית במחול ובתנועהאוריינות מחולית אישית, חברתית קהילתית כבסיס לפיתוח שפה אישיתהבעה בתנועה המשקפת ערכים אסתטיים, תרבותיים, חברתיים ופוליטיים יצירות מחול של כוריאוגרפים מובילים בארץ ז. המחול כמשקף חברה רב תרבותית ואוניברסליתרכיבים המשקפים חברה רב תרבותית במופע מחול בן זמננו נושאים אוניברסליים בשיעורים ובצפייה במופעי מחוליצירות מחול של כוריאוגרפים מובילים בין-לאומייםקשרים והקשרים בין המחול לתחומי דעת אומנותיים, הומניים ומדעייםזיקה בין מחול לבין אומנויות אחרות ולתחומי דעת אחרים לתוכן הדף להדפסה