ערבית לדוברי עברית לחטיבה עליונה ערבית לדוברי עברית לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביותהבנה – לקרוא מגוון טקסטים מורכבים בערבית ולהבינםהסקת מסקנות – לבחון תופעות דקדוקיות ולשוניות המצויות בשפה הערבית ככלי עזר להבנת טקסטהערכה / חשיבה ביקורתית – לקרוא טקסטים בערבית, לנתח אותם באופן ביקורתי ולהביע עמדות מנומקות כלפיהםהשוואה – להשוות בין השפה העברית לערבית בשל הדמיון הרב ביניהן בתחום אוצר המילים, תורת ההגה והצורות והתחבירחקר – לחקור נושאים נבחרים מתוך טקסטים מגוונים בערבית ולסכם את התובנות והרעיונות המרכזיים שבהםידע – להכיר את התרבות הערביתייצוג ידע – להפיק מידע ממקורות כתובים ברשתיישום – ליישם את הידע הדקדוקי בהקשר בהבעת משפטים תקינים בערביתניתוח – לנתח טקסטים מתחומים שונים, זיהוי הרעיונות המרכזיים, המסרים ונקודות המבטסינתזה/אינטגרציה – למצוא רעיונות משותפים המצויים בטקסטים שונים בערבית ולשלבם לרעיון/מסר אחדמיומנויות בין אישיותייצוג עצמי – להציג בפני הכיתה את הפרזנטציה והתוצרים האישיים שנערכו במסגרת ההערכה החלופית ניהול שיח – לנהל שיח מכבד עם הסובבים בשפה הערביתשיתוף פעולה – לבצע מטלה קבוצתית בשיתוף פעולה עם חברי הקבוצהמיומנויות תוך אישיותהתמדה – לגלות התמדה במהלך ביצוע של משימות קריאה או כתיבה מאתגרות בערביתיוזמה – להציע רעיונות לחידונים, משחקים ולהעמקת הנושאים הנלמדים בכיתהמודעות רגשית – לזהות רגשות של דמויות ספרותיות מתוך טקסטים בערבית בהתבסס על הכרת התרבותמסוגלות – להרגיש בטוח להביע את עצמו בצורה בסיסית בערבית בעל פה ובכתבסקרנות – לגלות עניין וסקרנות בלימוד השפה הערבית והתרבות לעומק ורצון להרחיב את הידיעות בתחוםמיומנויות חברתיות לתוכן הדף להדפסה