יידיש לחטיבה עליונה יידיש לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביותאוריינות מידע ומדיה – לדלות מידע ולעשות שימוש מושכל בכלים דיגיטליים ובמאגרי מידע ממוחשבים ובאמצעי עזר מקוונים שוניםהבנה – לקרוא טקסטים פשוטים ומורכבים מתחומים שונים, להבין את הרעיונות המרכזיים שבהם ולהבחין בפרטיםחקר – לחקור נושא שקרוב לעולמם של הלומדים בתחום השפה או תרבות היידישחשיבה רפלקטיבית – לבצע רפלקציה על תהליך הלמידה במהלך עבודת החקר כחלק מהחלופות בהערכה בחטיבה העליונה ידע – לקרוא טקסטים פשוטים ומורכבים, להבין ולהגיב אליהם בכתב ובעל פה בהתאםייצוג ידע – להציג ידע ומידע בכתב ובעל פה בפני קהלים שונים במגוון אמצעים בצורה בהירהיישום – לדעת להשתמש במילון ובעזרי הוראה טכנולוגיים לשם הבנה וכתיבת טקסטיםניתוח – לנתח טקסטים בנושאים שונים, לזהות את הרעיונות המרכזיים שבהם, המסרים ונקודות המבטשאילת שאלות – לנסח שאלות תקינות מבחינה לשונית המותאמות למטרה ולקהל היעד מיומנויות בין אישיותייצוג עצמי – להציג בצורה בהירה דעות, עמדות וטיעונים לגבי נושאים כלליים ואישיים בפני הכיתהמעורבות – לגלות אכפתיות, רגישות ונכונות לסייע לאחרים במהלך הלמידה והתרגול ביידישניהול שיח – לנהל שיח ספונטני ומתוכנן על נושאים אישיים ויומיומייםשיתוף פעולה – לעבוד בקבוצה כדי לאתר מידע ולהבין טקסטים ולאחר מכן להציג את הידע בפני הכיתהמיומנויות תוך אישיותהכוונה עצמית – להציב יעדים בשיפור מיומנויות השפה השונות וברכישת אוצר מילים נרחביוזמה – להעלות רעיונות לתחרויות, משחקים וחידונים להעשרת הידע על השפה והתרבותמסוגלות – להאמין בכוחו של הלומד לתרגל ולבסס בהדרגה את הקריאה, הדיבור והכתיבה ביידישסקרנות – לגלות עניין וסקרנות בשפת היידיש ורצון להרחיב את הידע בשפה מעבר לנלמד בכיתה לתוכן הדף להדפסה