יידיש לחטיבה עליונה יידיש לחטיבה עליונה ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. כישורי דיבור שימוש בביטויים ומשפטים פשוטים ומורכבים כדי לתאר מקומות, אנשים ומצבים יומיומייםסיפור של חוויות, הסבר וביטוי של רגשות או דעה אישית בנושאים מוכרים ופחות מוכרים ב. הבנת הנשמעזיהוי והבנה של מילים, ביטויים ומשפטים ביידיש בנושאים שונים הבנה של הוראות‚ ספרות ומספרים בתוך משפטים; הבנת הנקודות העיקריות של טקסט דבור בנושאים מוכריםהבנת הנקודות העיקריות של משדר חדשות או קטעים מוקלטים פשוטים על נושאים ידועיםהקשבה והבנה של שיחה על נושאים מציאותיים או מדומיםג. הבנת הנקראזיהוי והבנה של מילים מוכרות ממשפטים פשוטים הבנת טקסטים פשוטיםהבנת העיקר מתוך טקסטים מורכביםהבנת טקסטים שנכתבים בשפה יומיומיתהבנת הוראות מפורטותאיתור מידע מבוקש או רלוונטי כדי לבצע את המטלההבנת השתלשלות של אירועים ד. אינטראקציה חברתיתהשתתפות באופן פעיל בשיחה, החלפת מידע‚ תגובה לרגשות‚ ביטוי של נקודות מבט ועבודה משותפתשאילת שאלות ותשובה עליהן סביב נושאים מוכריםהשתתפות פעילה בדיון כדי להסביר‚ להגיב‚ להשוות או להתנגדעריכת ריאיון או תשובה לריאיוןהעלאת הצגה מול קהל בית ספרי ומחוצה לוה. הבעה בכתבכתיבת פתקים או הודעות כדי להעביר מידע או מסר ברורמילוי שאלון או טופס נדרשכתיבת גלויה, מכתב אישי הכולל דעות על נושאים תרבותייםכתיבת טקסט מובנה ועקבי על נושאים קונקרטיים או מופשטים בתחומים מוכריםהעלאת על הכתב של חוויות‚ עובדות או אירועיםכתיבת סיפור קצר או אירוע היסטורי, תיאור של מקום וביוגרפיה ו. העשרת אוצר המיליםזיהוי, הבנה, קריאה, כתיבה והגייה של 2,600 מילים וביטויים אידיומטיים הקשורים לנושאים הנלמדים בתוכנית הלימודים בכל שנות לימוד השפהז. התרבות היידיתהכרה מעמיקה של התרבות היידית דרך מעגל השנה ומעגל החיים, דרך אישים בולטים, יצירות קלאסיות, מקומות, אירועים היסטוריים, חגים ומועדיםחיי היהודים במזרח אירופה ומעבר ליםזיכרון השואהמקומה של שפת היידיש היוםהחייאת השפה באמצעות הזיכרוןאינטראקציה בין דוריתהעשרת העולם האמוני לתוכן הדף להדפסה