ספרדית לחטיבה עליונה ספרדית לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות אוריינות מידע ומדיה– לדלות מידע ולעשות שימוש מושכל בכלים דיגיטליים ובמאגרי מידע ממוחשבים ובאמצעי עזר מקוונים שוניםהבנה– לקרוא טקסטים פשוטים ומורכבים מתחומים שונים, להבין את הרעיונות המרכזיים שבהם ולהבחין בפרטיםחקר– לחקור נושא שקרוב לעולמם של הלומדים בתחום השפה או התרבות הספרדית ידע– לקרוא טקסטים פשוטים ומורכבים, להבין ולהגיב עליהם בכתב ובעל פה בהתאםחשיבה רפלקטיבית – לבצע רפלקציה על תהליך הלמידה במהלך עבודת החקר כחלק מהחלופות בהערכה בחטיבה העליונהייצוג ידע – להציג ידע ומידע בכתב ובעל פה בפני קהלים שונים במגוון אמצעים בצורה בהירהיישום– לדעת להשתמש במילון ובעזרי הוראה טכנולוגיים לשם הבנה וכתיבת טקסטיםניתוח– לנתח טקסטים בנושאים שונים, לזהות את הרעיונות המרכזיים שבהם, המסרים ונקודות המבטשאילת שאלות– לנסח שאלות תקינות מבחינה לשונית המותאמות למטרה ולקהל היעד מיומנויות בין אישיות ייצוג עצמי – להציג בצורה בהירה דעות, עמדות וטיעונים לגבי נושאים כלליים ואישיים בפני הכיתהמעורבות– לגלות אכפתיות, רגישות ונכונות לסייע לאחרים במהלך הלמידה והתרגול בספרדיתניהול שיח– לנהל שיח ספונטני ומתוכנן על נושאים אישיים ויומיומייםשיתוף פעולה– לעבוד בקבוצה כדי לאתר מידע ולהבין טקסטים ולאחר מכן להציג את הידע בפני הכיתה מיומנויות תוך אישיות הכוונה עצמית– להציב יעדים בשיפור מיומנויות השפה השונות וברכישת אוצר מילים נרחבהתמדה– לגלות התמדה במהלך תרגול הקריאה, הכתיבה והבנת הנשמעמסוגלות– להאמין בכוחם של הלומדים לתרגל ולבסס בהדרגה את הקריאה, הדיבור והכתיבה בספרדיתסקרנות– לגלות עניין וסקרנות בשפה הספרדית ורצון להרחיב את הידע בשפה מעבר לנלמד בכיתה לתוכן הדף להדפסה