מדעי החברה לחטיבה עליונה פסיכולוגיה מדעי החברה לחטיבה עליונה פסיכולוגיה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביותהבנה ויישום – להבין את המושג למידה על שלושת מרכיביו וליישם אותו באמצעות ניתוח מקריםהמשגה והכללה – לגבש הגדרה למושג לחץהסקת מסקנות – להבין את אופן הסקת המסקנות המבוססות על מחקרים אמפירייםהשוואה – להשוות בין ההתניה הקלאסית לאופרנטית באמצעות קריטריוניםזיהוי והבחנה – לזהות סוגי תגובות שונים במצבי לחץ: קוגניטיביות, פיזיולוגיות,התנהגותיות ורגשיות ולהבחין ביניהםחקרנות – להשתמש בשאלון לזיהוי טיפוסי אישיותחשיבה ביקורתית – להבין את התופעה של חיקוי ולבקר את תהליך החיקוי והיכולת להתערב בוחשיבה יצירתית – לעבד את הידע באמצעי יצירתי כמו כרזה המתייחסת ללמידת חיקוי בסיטואציות חברתיות, כגון אוהדים במגרש כדורגלטיעון והנמקה – להעלות טענות/השערות ולבדוק אותן באמצעות ראיות הנובעות מניסויים המוכיחים את יעילותן של אסטרטגיות היענותידע – להכיר את המאפיינים של כל אחד משלבי ההתפתחותייצוג ידע – למפות את הידע באמצעות מפות מו"ח או תרשימים הכוללים את שלושת המודליםניתוח – לנתח התנהגות על פי מודל התגובהשאילת שאלות – לשאול שאלות על השפעת תורשה על סביבה מיומנויות בין אישיותמעורבות – להביע את עמדותיהם ביחס לסוגיה חברתית הקשורה ללמידת חיקוימעורבות – להביע עמדות ביחס לסוגיה חברתית הקשורה ללמידת חיקויניהול שיח – לנהל שיח על אודות סוגיות הקשורות לאסטרטגיות של למידה הנפוצות בכיתה המסייעות להבנת התנהגויות ותוכני לימודשיתוף פעולה – לעבוד בקבוצה ולשתף פעולה בניתוח שאלון "טיפוסי אישיות"מיומנויות תוך אישיותאמפתיה – לפתח אמפתיה ולחוש את רגשותיו וצרכיו של הזולת על מנת להעניק לו עזרהויסות ומשמעת עצמית – לתת ולקבל משוב בצורה עניינית על עבודתםמודעות רגשית – לזהות טעויות בייחוס המביאות להתנהגות שגויהמסוגלות – להאמין ביכולת לאתר ידע בנושא התיאוריה של פיאז'ה ולמפות אותולתוכן הדף להדפסה