מדעי החברה לחטיבה עליונה כלכלה מדעי החברה לחטיבה עליונה כלכלה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות הבחנה –להבחין בין גישה פוזיטיבית לגישה נורמטיבית ניתוח –לנתח את תופעת המחסור והאפשרויות הנובעות ממנה שאילת שאלות –לשאול שאלות בנושא סוג המשטר הכלכלי חברתי הרצוי הסקת מסקנות –להסיק מסקנות לגבי משמעות היווצרותם של כשלי שוק והאופן שבו הממשלה צריכה להתערב כשהם נוצרים ייצוג המידע –להציג מידע בעזרת עקומת התמורה הבנה –להבין את השפעתו של ההון האנושי על המשק יישום –ליישם את מודל עקומת התמורה בשאלות של צמיחה ונסיגה כלכלית בישראל השוואה –להשוות בין תקציבי ממשלה שונים מבחינת השפעתם על המדינה מיומנויות בין אישיות אמפתיה –לגלות אמפתיה כלפי קבוצות אוכלוסייה של עניים מסוגלות – להביע את עצמך ולהקשיב לאחר בנושאים הקשורים לאבטלה, אינפלציה והשפעת סוגי מדיניות עליהן מודעות –לגלות מודעות לטעויות בחשיבה המביאות להתנהגות צרכנית שגויה מיומנויות תוך אישיות שיתוף פעולה – לעבוד בקבוצה ולשתף פעולה בנושא הקשר בין השכלה לאבטלה ניהול שיח – לנהל שיח תוך כדי הקשבה והבעת עמדות בנושא השקעה בהון אנושי והגורמים לצמיחה כלכלית ייצוג עצמי –להציג בצורה בהירה דעות, עמדות וטיעונים לגבי כשלי שוק והשפעת הממשלה עליהם לתוכן הדף להדפסה