מדעי החברה לחטיבה עליונה סוציולוגיה מדעי החברה לחטיבה עליונה סוציולוגיה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות אוריינות מדיה – לנתח נתונים סטטיסטיים מתוך הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) המציגים את מאפייני תרבות הצריכה בחברה הישראליתהבנה –להבין את המושגים: סטריאוטיפ ודעה קדומה, ואת ההשלכות שלהםהסקת מסקנות – להסיק מסקנות לגבי ההשלכות של כל אחת מהגישות לחקר התרבות על הפרט והחברההשוואה – להשוות בין ערכים המאפיינים את החברה הפוסט מודרנית לבין ערכים המאפיינים את החברה המסורתיתחקרנות – לחקור היבטים שונים של תרבות משנה באמצעים שונים על פי בחירת התלמידיםחשיבה ביקורתית – לגבש עמדה ברורה ומנומקת כלפי חברות בקבוצהחשיבה יצירתית – להציע דרכים שונות להגדרת סוגים שונים של מנהיגיםטיעון והנמקה – לנסח/להדגים טיעון תוך כדי שימוש במושג "ציות לסמכות" ידע – להגדיר את המושגים: העדפה מתקנת, תת ייצוג ותקרת זכוכיתניתוח – לנתח את ביטויי האפליה בתחומים שוניםשאילת שאלות – לשאול שאלות על קהילות אינטרנט ורשתות חברתיות בחברה הפוסט מודרנית מיומנויות תוך אישיות אמפתיה –לפתח אמפתיה כלפי תרבויות שונותויסות ומשמעת עצמית – לווסת תגובות לנוכח מצבים של לחץ קבוצתימסוגלות – להביע עמדות והשקפת עולם כלפי תפיסות מגדריות שונותסקרנות – לחקור נושאים מסקרנים המתייחסים למרכיבי תרבויות שונות מיומנויות בין אישיות מעורבות – להביע עמדות ביחס לתפיסות מגדריות שונותניהול שיח – לנהל שיח מכבד בסוגיית האתגרים במפגש בין תרבויותשיתוף פעולה – לעבוד בשיתוף פעולה באמצעות גיליון שיתופי בניתוח קהילות חברתיות ברשת לתוכן הדף להדפסה