מגמת הנדסת מכונות לחטיבה עליונה בקרת מכונות - מקצוע מוביל מגמת הנדסת מכונותלחטיבה עליונה בקרת מכונות - מקצוע מוביל ערכים דוגמאות לערכים שנטפח לאור תוכנית הלימודים "כי האדם – לעמל יולד, ובני רשף – יגביהו עוף (איוב ה, ז)" עמ"ל = עשייה, מחשבה, למידה – סוף מעשה במחשבה תחילה. לכן לפני שיוצרים, צריך ללמוד כיצד לחשוב על תחום התוכן ובסביבת הלמידה והעבודה של המוצר שאותו מתכננים, מייצרים, מרכיבים ומתכנתים. רש"פ = רצון, שאיפה, פעולה – האדם הובא לעולם כדי לשפרו, משמע – תיקון עולם. בני רשף הם המלאכים. אדם שיש לו רצון ושואף להשיג אותו נוקט פעולות כדי להגשים את שאיפותיו. במשפט אחד מצויה חוכמת הלב: גם מיומנויות העשייה הנלמדות במחשבה תחילה וגם ערכים של תיקון עולם. לכן אם אין קמ"ח (קידום מיומנויות חשיבה בתחום התוכן) – אין טכנולוגיה. הנדסה = מחשבה יוצרת רעיונות; הנדסה = מחשבה פותרת בעיות; חינוך להנדסה = קידום מיומנויות חשיבה בסביבה שבה המורים מאמינים שהשמיים הם הגבול, וגבול היצירה שלהם כמורים ושל תלמידיהם כלומדים הוא מעוף המחשבה שלהם כמעצבים את סביבת הלמידה ושל התלמידים כמגביהי עוף בחשיבתם.רציונל מבוסס על חזון, מטרות ויעדים לטווח רחוק וחלופות יישומיות להשגתם – החזון החינוכי של המגמה להנדסת מערכות.במגמה להנדסת מערכות מושגי הליבה נלמדים תוך כדי תהליך התכן ההנדסי, המערכתי, האותנטי והיצירתי שתלמידים חווים ולא כתנאי מוקדם ללמידה שגרתית בדרך של הרצאה פרונטלית. למידה במגמת הנדסת מערכות / בקרה במכונות כוללת עשרה מאפיינים:כל התלמידים מסוגלים להגיע להצלחה מרבית. חשוב להשתמש בדוגמאות ומושגים מעולם התלמידים.הלומדים צריכים להיות פעילים.תפקידם של המורים ליצור את סביבת הלימוד המתאימה להשגת כל המאפיינים הקודמים ולאפשר לכל התלמידים למצות את כישוריהם עם התייחסות לשונות בסגנונות למידה. על המורים להעריך את מאמציהם של הלומדים ולא רק את כישרונם. על המורים מוטלת החובה לבטל את הקשר שיצרו קודמיהם בין משכל להישגים לימודיים. חשיבה היא תהליך נרכש. אין חינוך טכנולוגי בלי התנסות. הטכנולוגיה הולידה מדע לפחות כמו שמדע הוליד טכנולוגיה (לכן אין להניח שכדי ללמד מושגים ותהליכים טכנולוגיים-הנדסיים צריך קודם כול ללמד מושגים מדעיים).יצירת קהילה של לומדים. תוכן הדף להדפסה