ספרות לחטיבה עליונה ספרות לחטיבה עליונה ערכים ערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה: עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה ב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי ג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה ד. כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי ה. צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודים א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה גילוי עניין בקריאת ספרות יפה כהתנסות מעשירה העשויה לעורר מחשבה ומעורבות רגשית טיפוח חדוות הקריאה וגילוי עניין וסקרנות ביחס לספרי קריאה מימוש יכולת ההבעה העצמית מתוך יכולת להביע ולנסח עמדות רגשיות וערכיות בשיח ובדיון רב משתתפים בניית תחושת מסוגלות וערך עצמי שנבנים מתוך ההתמודדות עם טקסטים קשים מבחינה לשונית ומורכבים מבחינה סגנונית ב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: חינוך לראיית המורכבות שטמונה במצבים אנושיים שונים כפי שהיא משתקפת ביצירות ספרות ג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: פיתוח הזיקה למורשת העברית והיהודית מתוך מפגש עם יצירות עבריות מתן כבוד למגוון יוצרים מכוננים של התרבות היהודית והספרות העברית החדשה ד. כבוד האדם והמשפחה: הכרה, הכלה וקבלה של דמות החריג והשונה כפי שהיא משתקפת ביצירות הנלמדות שיח מכבד וגילוי סובלנות כלפי פרשנויות שונות וכלפי חברים המביעים דעות שונות ה. צדק חברתי וערבות הדדית: טיפוח ערך קבלת האחר והשונה וערכים של סולידריות חברתית מתוך הבנה שיצירות ספרות מעצבות, פעמים רבות, "תמונת מראה הפוכה" להגשמתם של ערכי צדק חברתי; שיקוף זה של מציאות חברתית פגומה מבחינה ערכית תורם לטיפוחם של ערכים של מעורבות חברתית ואזרחית ראויה ומוסרית לתוכן הדף להדפסה