ספרות לחטיבה עליונה ספרות לחטיבה עליונה ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. שירה 1. השירה העברית בימי הבינייםמאפיינים ייחודיים אמצעים רטוריים: מטפורה, דימוי, האנשה ומטונימיהאמצעים מבניים: מבנה השיר, בית, חזרה, אנפורה, ניגודאמצעים שיריים: מצלול, חרוז2. שירי חיים נחמן ביאליקמאפיינים ייחודיים אמצעים רטוריים: מטפורה, דימוי, האנשה ומטונימיהאמצעים מבניים: מבנה השיר, בית, חזרה, אנפורה, ניגודאמצעים שיריים: מצלול, חרוז3. שירת המאה העשריםמאפיינים ייחודיים אמצעים רטוריים: מטפורה, דימוי, האנשה ומטונימיהאמצעים מבניים: מבנה השיר, בית, חזרה, אנפורה, ניגודאמצעים שיריים: מצלול, חרוז היכרות עם היוצרים על רקע תקופתם.ב. סיפורת1. הסיפור הקצרהמאפיינים המרכזיים והבולטים של הסיפור הקצרהדמות הספרותית כמקשרת באופן העמוק והמשפיע ביותר בין עולם הקוראים לבין העולם הבדויהדמות ספרותית כמושא הזדהות רגשית ורעיוניתהעלילה כמעוררת את הסקרנות טבעית בקרב קוראים מידת המרכזיות של העלילה ומופעיה בסיפור הקצרהמספר ונקודת התצפית והשפעתה על בניית משמעות היצירההנושא המרכזי והרעיונות משלבי לשון וסגנון 2. רומן ונובלההמאפיינים המרכזיים והבולטים של הרומן והנובלההדמות הספרותית כמקשרת באופן העמוק והמשפיע ביותר בין עולם הקוראים לבין העולם הבדויהדמות ספרותית כמושא הזדהות רגשית ורעיוניתהעלילה כמעוררת את הסקרנות טבעית בקרב קוראים מידת המרכזיות של העלילה ומופעיה ברומן ובנובלההמספר ונקודת התצפית והשפעתה על בניית משמעות היצירההנושא המרכזי והרעיונות משלבי לשון וסגנון ג. דרמהטרגדיה קלאסית, טרגדיה שייקספירית או דרמה מודרניתדרכי עיצוב מרכזיות של דמויות במחזה היסודות הטרגיים במחזה: הגיבור הטרגי, ההיבריס, קטסטרופה, המשגה הגורלי או המעשה המביש, הסבל, ההיוודעות (הידיעה), האישור מחדש של הערכיםההבדלים בין טרגדיה קלאסית לבין דרמה מודרנית לתוכן הדף להדפסה