ספרות בחמ"ד לחטיבה עליונה ספרות בחמ"ד לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביותאוריינות מידע ומדיה – לחפש ולקרוא מאמרי ביקורת על הטקסטים הבנה – להבין טקסט ספרותי על רבדיו הגלויים והסמוייםהסקת מסקנות – להסיק מסקנות לגבי עמדת הדובר/המספר ועמדת היוצרהערכה / חשיבה ביקורתית – להפעיל חשיבה ביקורתית על טקסטים ולבדוק את ערכי הכותב לעומת ערכי הקוראהשוואה – להשוות בין טקסטים שונים העוסקים באותה תמה או בין טקסטים שונים שנכתבו על ידי יוצר אחדחשיבה יצירתית – לכתוב כתיבה יצירתית בעקבות טקסטים שנלמדו בכיתהידע – להכיר טקסטים שהם נכסי צאן ברזל של התרבות המערבית והישראלית ולהבין אותםיישום – ליישם מיומנויות שנרכשו תוך כדי קריאת טקסט אחד על קריאה של טקסט אחרניתוח – לנתח את יצירות הספרות על פי המיומנויות הספרותיות המקובלותשאילת שאלות – לשאול שאלות על הטקסטים הנלמדים בכיתה מיומנויות בין אישיותייצוג עצמי – להציג דעה שונה משל שאר התלמידים ולהגן עליה בצורה ראויה מעורבות – לחוש תחושת מעורבות ורלוונטיות של היצירה הספרותית לחיי היום יום ניהול שיח – לנהל שיח משמעותי ומכבד על היצירה הספרותית מיומנויות תוך אישיותאמפתיה – להרגיש אמפתיה כלפי הדמויות הספרותיות מודעות רגשית – לגלות מודעות רגשית לתהליך שעובר על הדמויות ועל הקורא במהלך הקריאהמסוגלות – לחוש תחושת מסוגלות לפענח טקסט מורכב ורב ממדיסקרנות – לגלות רצון לקרוא עוד יצירות משל היוצרים שנלמדו בכיתה לתוכן הדף להדפסה