ספרות לדרוזים לחטיבה עליונה ספרות לדרוזים לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודיםמיומנויות קוגניטיביותהערכה/חשיבה ביקורתית – להביע עמדות אישיות מנומקות על יצירה או על רכיבים בתוכה, בעל פה ובכתבחשיבה רפלקטיבית – להתבונן על אופן קריאתו בסביבה הדיגיטלית ולפתח מודעות לקשייו ולכישוריוידע והבנה – לקרוא קריאה קולית מדויקת ומוטעמת של טקסט מנוקד ובלתי מנוקד.ייצוג ידע – לארגן רעיונות במבנים מתאימים: תיאור והדגמה, סיבה ותוצאה, טיעון והנמקה, שאלות ותשובות, בעיות ופתרונן, השוואהסינתזה/אינטגרציה – לדלות מידע מכמה מקורות מידע ולכתוב סיכום בהתאם למטרות הלימודיותמיומנויות בין אישיותאמפתיה – לגלות רגישות לאחר בעקבות חוויה, קריאה או צפייה ולשתף את האחר ברגשותמעורבות חברתית – לגבש דעה מנומקת ביחס לסוגיה חברתית ולדון עם חבריו על דרכים לקדם אותהניהול שיח – להקשיב לאחר, להשתלב בדיבור באופן מוסכם ולהגיב לעניין באופן הולםשיתוף פעולה – לשתף פעולה עם אחרים, לבצע מטלה קבוצתית, ליזום משימה משותפת תוך כדי חלוקת עבודהמיומנויות תוך אישיותהתמדה – לשכתב טקסט שכתב עד אשר הוא שבע רצון מתוכנו ומאיכותומודעות רגשית – לזהות רגשות של דמויות ספרותיות על סמך משמעות משתמעת וקריאה פרשניתמסוגלות – להאמין ביכולתו לקדם את כישוריו כדובר וכמאזיןסקרנות – לגלות חיבור פנימי לנושאים הנלמדים לחקור ולהתעניין ולהרחיב את ידיעותיו לתוכן הדף להדפסה