ספרות לדרוזים לחטיבה עליונה ספרות לדרוזים לחטיבה עליונה ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. פרוזה: סוגי הטקסטים (הסוגות) הסיפור הקצר סיפורי עם ומשל ביוגרפיה/אוטוביוגרפיהרומן/מחזהב. הרעיון המרכזי / עלילה / דמויות(לזהות את המרכיבים המבניים של כל סוגה)להבחין בין הרעיון המרכזי של הטקסט לבין הרעיון המשני שבולזהות את הדמויות, המקום, הזמן ורצף האירועים ביצירהלתאר את הדמויות, הזמן והמקום הסמויים והבלתי סמויים להבחין באווירה בטקסט להפיק מידע סמוי ובלתי סמוי בטקסט בכל מה שנוגע לדמויות ולהתרחשויותלזהות את הקונפליקטים בקרב הדמויות להבין את נקודות התצפית השונות (המחבר, הדמויות)להביע רגשות ועמדות כלפי הרעיונות / ההתנהגויות של הדמויות ביצירהלשאול שאלות ולשער השערות בכל מה שנוגע לדמויות ולאירועיםלהגדיר את הבעיה המוצגת בסיפור ולהציע פתרונות שוניםלהבחין בין הדמויות הראשיות לבין אלו המשניותלקבוע את תפקידי הדמות הראשית והדמות המשנית והזיקה ביניהןלבנות תובנות לגבי הדמויות המבוססות על מאפייניהן והתנהגותן ביצירה: מעשים, מחשבות, רגשות, אופן דיבור, הופעה חיצונית, ולהביע עמדות ורגשות כלפיהןלבצע השוואה בין הדמויות על ידי קביעת קריטריוניםלזהות את היחסים בין הדמויותלקיים זיקה בין האירועים של העלילה לבין החוויה האישית של התלמידג. לשון וסגנוןלהבחין בין לשון פיוטית עשירה לבין לשון פרוזאית ולקשר הבחנות מעין אלה לתקופות היסטוריותלזהות תופעות של לשון פיגורטיבית ולעמוד על תרומתן ליצירהלזהות אירוניה לשונית ולהסביר על תפקידיה בהקשר שבו היא מצויהלהבחין במאפיינים ייחודיים של יוצרים בעלי סגנון אישי מובהק במיוחדלהבחין במאפיינים רטוריים ולהבין את מטרת השימוש בהם ביצירה ד. שירה (מכל התקופות)(לזהות את המרכיבים המבניים של הסוגים השונים של השירה)לזהות את המבנים התחביריים יוצאי הדופן הבונים את משמעות השיר להבחין במאפיינים רטוריים ולהבין את מטרת השימוש בהם ביצירה להבין את הרעיון המרכזי / הנושא של השירלזהות יסודות מצלול בולטים בתיאור של אלה בבניית משמעות השיר, את השפעתם על הלך הרוח בשיר ואת רישומם הרגשילתאר את מבנה השיר ואת תרומתו למשמעות השירלאתר קשיים פרשניים הנובעים מעמימות המבע השירי וממורכבותו והצעות לקריאות שונות של השיר לתוכן הדף להדפסה