ספרות לערבים לחטיבה עליונה ספרות לערבים לחטיבה עליונה ערכים ערכי דמות הבוגר אהבת הדעת וחדוות הלמידה: עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודים אהבת הדעת וחדוות הלמידהגילוי עניין בקריאת ספרות יפה כהתנסות מעשירה העשויה לעורר מחשבה ומעורבות רגשיתטיפוח חדוות הקריאה וגילוי עניין וסקרנות ביחס לספרי קריאה מימוש יכולת ההבעה העצמית מתוך יכולת להביע ולנסח עמדות רגשיות וערכיות בשיח ובדיון רב משתתפיםבניית תחושת מסוגלות ובניית ערך עצמי שנבנות מתוך ההתמודדות עם טקסטים קשים מבחינה לשונית ומורכבים מבחינה סגנוניתמחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:חינוך לסובלנות באמצעות הקריאה והדיון ביצירות ספרות שונותחינוך לראיית המורכבות שטמונה במצבים אנושיים שונים כפי שהיא משתקפת ביצירות ספרותכיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מתן כבוד ל"קולות" השונים שיוצרים את פסיפס הספרות העברית המגוונת והרב תרבותיתמתן כבוד לערכי המורשת והתרבות הערביותכבוד האדם והמשפחה:הכרה, הכלה וקבלה של דמות החריג והשונה כפי שהיא משתקפת ביצירות הנלמדותהתייחסות מכבדת כלפי עמדות, רגשות, מחשבות של דמויות ויוצרים שוניםצדק חברתי וערבות הדדית:טיפוח רגישות, חמלה והבנה כלפי מצבים אנושיים מורכבים וכלפי מפגש עם דמויות שמתמודדות עם מצבי משבר, מצוקה וכאב לתוכן הדף להדפסה