מחשבת ישראל לממלכתי לחטיבה עליונה מחשבת ישראל לממלכתי לחטיבה עליונה ערכים ערכי דמות הבוגר אהבת הדעת וחדוות הלמידה: עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודים אהבת הדעת וחדוות הלמידה"אלא ממקום שלבו חפץ": לימוד מתוך אהבה ועניין, רצון להעשיר את הידע ולהעמיק בסוגיות הנידונותכיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:ביסוס השייכות והזיכרון ההיסטורי המשותף הבאים לידי ביטוי בעולם התוכן המשותף במחשבת ישראל, על הדומה והשונה כבוד האדם והמשפחה:התייחסות מכבדת לדעות, להשקפות ולרעיונות שונים בתוך תוכן הלימוד ובכיתה כאחדהכלה של דעות שונות ומנוגדות ויצירת שיח נקי ומכבד גם במקרה של מחלוקותצדק חברתי וערבות הדדית:"תלמוד המביא לידי מעשה" – גילוי אחריות וערבות הדדית לקהילה ולחברה כתוצאה מהלימודביסוס חברה שוויונית וסולידרית, לאור הלימוד בכיתה, תוך כדי קבלת האחר בסביבה הקרובה והרחוקה, ותוך חיבור ועשייה רלוונטית ואקטואלית לחיי התלמידים לתוכן הדף להדפסה