מחשבת ישראל לממלכתי לחטיבה עליונה מחשבת ישראל לממלכתי לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביותידע – להבין מושגים ורעיונות מרכזיים בטקסטים של מחשבת ישראל הבחנה – להבחין בין התייחסויות של הוגים שונים לגבי סוגיה נידונה, בין תקופות שונות על הרצף הכרונולוגי ובין טקסטים מתחומי דעת שוניםהסקת מסקנות – להסיק מסקנות מניתוח ההבדלים בין דעות שונות, בין הוגים שונים, בין סוגות שונות ובין זרמי מחשבה שונים השוואה – לאתר את הדמיון והשוני בין טקסטים, הוגים, סוגיות ותקופות ניתוח – לנתח דעות ופירושים שונים של הוגים בסוגיה, ואת השפעות הגומלין בין התרבות היהודית לתרבות הסובבתשיפוט וחשיבה ביקורתית – להציג "בעד" ו"נגד" עמדות המובעות בטקסט, על סמך השיפוט האישי מיומנויות בין אישיותייצוג עצמי - להציג תוצר אישי פרשני (אפשרות) על הלימוד בכיתה, להסביר באיזה אופן מיוצגים הרעיונות הפרשניים ולנהל שיח על משמעותימעורבות – להביע עמדות, דעות והשקפת עולם ביחס לטקסטים הנלמדים בתכניות הלימודיםניהול שיח - ליצור שיח מכבד, קשב, האזנה והכלה של דעות שונות ומנוגדות מיומנויות תוך אישיותהבעת עמדה אישית – לנקוט עמדה ערכית בשאלות של עמדות המוצגות במקור, ובשאלות של זהות יהודית, מתוך רפלקציההפנמת ערכים – להפנים עמדות ורעיונות המאפיינים את היהדות כתרבות פלורליסטיתסקרנות – לגלות חיבור פנימי לנושאים הנלמדים, לגלות עניין סקרנות ורצון ללמוד ולהרחיב את הידעפיתוח חשיבה ורגישות מוסרית – באמצעות בירור ערכים ושיח ערכי מורכב וביקורתי לתוכן הדף להדפסה