מחשבת ישראל בחמ"ד לחטיבה עליונה מחשבת ישראל בחמ"ד לחטיבה עליונה ערכים ערכי דמות הבוגר אהבת הדעת וחדוות הלמידה: עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודים אהבת הדעת וחדוות הלמידהלמידה מתוך אהבה ועניין, חדווה וסקרנות, רצון להעשיר את הידע ושאיפה למצוינותרצון להיכרות עמוקה עם יסודות האמונה וההגות היהודית לדורותיהגילוי עניין בהיכרות עם הזרמים והדעות השונים בעולם האמונה וההגות היהודית מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:פיתוח יכולת ליישם את תוכנם של חומרי הלמידה (יחידת הלימוד "אמונה וגאולה") במסגרת החיים במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאותכיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:היכרות והוקרה לספרי ההגות והשקפת העולם של העדות והקהילות השונות בעם ישראלכבוד האדם והמשפחה:התייחסות מכבדת לרגשות ומחשבות הזולת גם במקרים שבהם השקפת הזולת איננה תואמת את השקפתו האישית של התלמידשאיפה למימוש ערכי התורה וכבוד האדם בחברה הישראלית לגווניה לתוכן הדף להדפסה