מבוא למדעים לחטיבה עליונה מבוא לביולוגיה מבוא למדעים לחטיבה עליונה מבוא לביולוגיה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות אוריינות מידע ומדיה - לאתר מידע בנושאים שלא נלמדו בכיתה לצורך ביצוע מיני עבודה בנושא הסקת מסקנות - להסיק מסקנות לגבי התועלת שבחיסון האוכלוסייה כנגד פתוגנים מתוך לימוד הביולוגיה והאפידמיולוגיה הרלוונטיות הערכה/חשיבה ביקורתית - להפעיל חשיבה ביקורתית על שלבי תהליך החקר של עצמי או של חברים בכיתה ייצוג ידע - לתאר תהליכים לוויסות רמת הגלוקוז בדם באמצעות תרשים זרימה ניתוח - לנתח נתונים שהתקבלו ממחקר בנושא טיפול בפרקינסון בעזרת תאי גזע עובריים ולהסיק מסקנות לגבי יעילות הטיפול ניסוח השערות מדעיות - לנסח השערות מבוססות ומנומקות ביחס להשפעת חומרי דיגיטליס על הלב סינתזה/אינטגרציה - לאסוף מידע על הגורמים המשפיעים על התגובה לאינסולין ולנסח טקסט ממוזג בנושא גורמי הסיכון לסוכרת תכנון חקר - לתכנן מהלך חקר בנושא השפעת ריכוז האלכוהול על פעילות אנזימים בכבד, במטרה לענות על שאלת החקר בנושא ההשלכות הבריאותיות של אלכוהול מיומנויות בין אישיות מעורבות - לגלות מעורבות ולקחת חלק פעיל בתהליך חקר קבוצתי ניהול שיח - לנהל שיח מכבד תוך כדי פתיחות להצעות שונות להתמודדות עם ניתוח תוצאות ניסויים/רעיונות של אחרים לביצוע תהליכי חקר עבודת צוות - לגלות אחריות במהלך עבודת צוות, ליזום, לתכנן ולפעול לביצוע תהליך חקר מיומנויות תוך אישיות אמפתיה - לחוש אמפתיה ולהעניק תשומת לב לרגשות הזולת במהלך עבודה שיתופית על מיזם/פרויקט הכוונה עצמית - לגלות משמעת עצמית והתמדה במהלך ביצוע עבודת חקר להציב יעדים לתכנון הלמידה בנושא הנלמד מסוגלות - לחוש תחושת מסוגלות ויכולת להציג בפני אחרים תובנות אישיות מתהליך חקר סקרנות - לגלות סקרנות לגבי תופעות טבע ורצון לחקור אותן במטרה להבין את העולם שליטה עצמית - לווסת את התגובות הרגשיות לנוכח מצבי כישלון ותסכול בתהליך חקר עצמי או קבוצתי המיומנויות המרכזיות מופיעות באתר מפמ"ר ביולוגיה. לתוכן הדף להדפסה