היסטוריה לחטיבה עליונה היסטוריה לחטיבה עליונה ערכים ערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה: עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה ב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי ג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה ד. כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי ה. צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודיםא. אהבת הדעת וחדוות הלמידהפיתוח הסקרנות, הרצון לשאול, לדעת ולחקור את תולדות ישראל והעמיםפיתוח הרצון לנסות ולהבין את ה"שאלות הגדולות" של החיים – מניעיהם של בני האדם, חלקם של מנהיגים בעיצוב ההיסטוריה האנושית ב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:הבנת חשיבות הערכת אנשים על פי מעשיהם ולא על פי השתייכותם הקבוצתית (גזע, מוצא, מין, לאום, דת, מעמד); הבנת חשיבות התלות המביאה להפריה הדדית של התרבויות ותורמת להתפתחותו של המין האנושי ג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:הכרת השורשים התרבותיים היהודיים והבנת מגוון ההשפעות שעיצבו את התרבות היהודית בתקופות שונות ד. כבוד האדם והמשפחה:הכרה בקיום תלות הדדית והבנת השפעת גומלין בין עמים וחברות במהלך התפתחותו של המין האנושיפיתוח ההבנה והמחויבות ליחס שוויוני כלפי כל בני האדם באשר הם גברים ונשים, לדוגמה – יחסי יהודים מוסלמים בבגדד במאה ה-10 – השפעות תרבותיות ומפגשים בחיי היומיום לתוכן הדף להדפסה