היסטוריה לדרוזים לחטיבה עליונה היסטוריה לדרוזים לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים - חובה מיומנויות קוגניטיביות הבנה – להבין את הנסיבות שגרמו להפצת הדת החדשה, דת "אלתווחיד", בתקופת אלחאכם באמר אללה הסקת מסקנות – לבחון תופעות מרחביות פיזיות ואנושיות ולהסיק מסקנות בעזרת איתור מידע במפות השוואה – להגדיר תבחינים להשוואה ולזהות את הדמיון והשוני באירועים היסטוריים חשובים (תאריכים, אידיאולוגיות, מקומות, אישים, תופעות, זרמים ומגמות) חקרנות – לשאול שאלות, להעלות השערות, לבנות טיעונים באופן התפשטות דת האסלאם ידע – לארגן אירועים מתקופת הדרוזים בימי הביניים ברצף כרונולוגי עם שימוש בציר זמן ניתוח – לנתח גורמים שהובילו לאירועים ולשינויים היסטוריים שהתרחשו בתקופה הנלמדת: מניעים, סיבות ותוצאות, מנהיגות, כלכלה, תרבות, דת, חברה, בנייה וסביבה מיומנויות בין אישיות ייצוג עצמי – להציג עבודת חקר אישית בפני הקבוצה תוך כדי שיח עימם על הרעיונות המיוצגים מעורבות – לגלות מעורבות ולקחת חלק פעיל במשימה הקבוצתית סביב ניתוח מקורות המידע בנושא עבודת צוות – לגלות אחריות במהלך עבודת צוות, ליזום, לתכנן, לפעול למען ביצוע עבודת חקר ראויה לפי הסטנדרטים לכתיבת עבודת חקר ניהול שיח – לנהל שיח תוך כדי הקפדה על תרבות דיון המבוססת על התייחסות עניינית לטיעוני האחר מיומנויות תוך אישיות אמפתיה – לחוש אמפתיה ולשים לב לרגשות האחר ביחס לחיים הקשים והרדיפות שעברו על העם היהודי בתקופת "השואה" מסוגלות – לחוש תחושת מסוגלות ויכולת להציג בפני אחרים פרשנות ותובנות אישיות מתהליך החקר לתוכן הדף להדפסה דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים - הרחבה מיומנויות קוגניטיביות הבנה – להבין משמעותם של אירועים היסטוריים חשובים (תאריכים, אידיאולוגיות, מקומות, אישים, תופעות, זרמים ומגמות) כמכוננים בתולדות העמים הסקת מסקנות – להסיק מסקנות על חשיבות התהליכים ההיסטוריים השוואה –להגדיר תבחינים להשוואה ולזהות את הדמיון והשוני על פיהם חקרנות – לנתח שאלת חקר נתונה או העלאת שאלת חקר חדשה, ניסוח השערה כמענה לשאלת החקר ידע – לארגן אירועים ברצף כרונולוגי עם שימוש בציר זמן ייצוג ידע – להציג ידע בעבודת צוות באמצעות הכנת רפרטים, מצגות, דגמים או כל דרך רלוונטית שיבחר בה התלמיד הערכה / חשיבה ביקורתית – לקרוא באופן ביקורתיטקסטים כתובים (מסמכים, יומני תיעוד, ספרות ועוד), טקסטים חזותיים (ממצאים ארכיאולוגיים, מפות, מטבעות, תמונות, דיאגרמות, גרפים, סרטים), מקורות שמע (אודיו) ומקורות אחרים רלוונטיים לנושא חשיבה יצירתית –להבחין בין ניתוח של אירועים ותהליכים לבין שיפוטם מבחינה מוסרית ניתוח – לנתח את הסיבות למהפכה הצרפתית, את תוצאותיה והשפעתן על תהליכי שינוי במדינות העולם שאילת שאלות – לשאול שאלות העוסקות בתופעות, בסוגיות או בדילמות שנדרש להן המשך בירור או חקר מיומנויות תוך אישיות אמפתיה – לדון בדילמות ובקשיים שעימם התמודדו היהודים בתקופת הקמת המדינה מסוגלות – לחוש תחושת מסוגלות ויכולת להציג בפני אחרים תובנות אישיות מתהליך חקר הכוונה עצמית – לנקוט עמדה שיפוטית ביחס לנקודות מבט מיומנויות בין אישיות עבודת צוות – לגלות אחריות במהלך עבודת צוות ניהול שיח – לתת משוב וביקורת בונים, מנומקים ומבוססים במהלך דיון לתוכן הדף להדפסה