היסטוריה לערבים לחטיבה עליונה היסטוריה לערבים לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביותהבנה – להבין את הנסיבות שגרמו לעימות בין האימפריה העות'מאנית ומדינות אירופה הסקת מסקנות – להסיק מסקנות מבוססות ומנומקות לגבי מערכת המשפט באסלאםהערכה – להשוות בין מידע שנאסף ממקורות שונים לצורך בדיקת אמינותו ועדכניותוהשוואה – להגדיר תבחינים להשוואה ולזהות את הדמיון והשוני באירועים היסטוריים חשובים (תאריכים, אידיאולוגיות, מקומות, אישים, תופעות, זרמים ומגמות)חקרנות – לנסח שאלת חקר ולהעלות השערות מבוססות על המידע שנאסףידע – לארגן אירועים ברצף כרונולוגי ולהתמצא בציר זמןניתוח – לנתח גורמים שהובילו לאירועים ולשינויים היסטוריים שהתרחשו בתקופה הנלמדת: מניעים, סיבות ותוצאות, מנהיגות, כלכלה, תרבות, דת, חברה, בנייה וסביבהמיומנויות בין אישיותייצוג עצמי – להציג עבודת חקר אישית בפני הקבוצה תוך כדי שיח עימה על הרעיונות המיוצגים מעורבות – לגלות מעורבות ולקחת חלק פעיל במשימה הקבוצתית סביב ניתוח מקורות המידע בנושאניהול שיח – לנהל שיח תוך כדי הקפדה על תרבות דיון המבוססת על התייחסות עניינית לטיעוני האחרעבודת צוות – לגלות אחריות במהלך עבודת צוות, ליזום, לתכנן, לפעול למען ביצוע עבודת חקר ראויה לפי הסטנדרטים לכתיבת עבודת חקרמיומנויות תוך אישיותהכוונה עצמית – להציב יעדים, לתכנן את הלמידה ולהפיק לקחים לשיפור מתמיד, לעבוד באופן עצמאי לאורך זמן ולגלות משמעת עצמית והתמדה במהלך הלימודמסוגלות – לחוש תחושת מסוגלות ויכולת להציג בפני אחרים פרשנות ותובנות אישיות מתהליך החקרסקרנות – לגלות עניין בלמידה ורצון למצוא תשובות, להרחיב את הידע לתוכן הדף להדפסה