גרמנית לחטיבה עליונה גרמנית לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודיםמיומנויות קוגניטיביותהבנה – לקרוא טקסטים פשוטים ומורכבים מתחומים שונים, להבין את הרעיונות המרכזיים שבהם ולהבחין בפרטיםאוריינות מידע ומדיה – לדלות מידע ולעשות שימוש מושכל בכלים דיגיטליים ובמאגרי מידע ממוחשבים ובאמצעי עזר מקוונים שוניםחקר – לחקור נושא שקרוב לעולמם של הלומדים בתחום השפה או התרבות הגרמניתידע – לקרוא טקסטים פשוטים ומורכבים, להבין ולהגיב עליהם בכתב ובעל פה בהתאםייצוג ידע – להציג ידע ומידע בכתב ובעל פה בפני קהלים שונים במגוון אמצעים בצורה בהירהיישום – להפנים וליישם את הידע הלשוני בבניית משפטים תקינים בגרמניתחשיבה רפלקטיבית – לבצע רפלקציה על תהליך הלמידה במהלך עבודת החקר כחלק מהחלופות בהערכה בחטיבה העליונהניתוח – לנתח טקסטים בנושאים שונים, לזהות את הרעיונות המרכזיים שבהם המסרים ונקודות המבטשאילת שאלות – לנסח שאלות תקינות מבחינה לשונית המותאמות למטרה ולקהל היעדמיומנויות בין אישיותמעורבות – לגלות אכפתיות, רגישות ונכונות לסייע לאחרים במהלך הלמידה והתרגול בגרמניתשיתוף פעולה – לעבוד בקבוצה כדי לאתר מידע ולהבין טקסטים ולאחר מכן להציג את הידע בפני הכיתהניהול שיח – לנהל שיח ספונטני ומתוכנן על נושאים אישיים ויומיומייםייצוג עצמי – להציג בצורה בהירה דעות, עמדות וטיעונים לגבי נושאים כלליים ואישיים בפני הכיתהמיומנויות תוך אישיותמסוגלות – להאמין בכוחו של הלומד לתרגל ולבסס בהדרגה את הקריאה, הדיבור והכתיבה בגרמניתהכוונה עצמית – להציב יעדים בשיפור מיומנויות השפה השונות וברכישת אוצר מילים נרחבסקרנות – לגלות עניין וסקרנות בשפה הגרמנית ורצון להרחיב את הידע בשפה מעבר לנלמד בכיתהמודעות רגשית – לגלות מודעות לרגשות שמעוררת השפה הגרמנית בקרב ניצולי שואה ובני משפחותיהםיוזמה – להעלות רעיונות לתחרויות, משחקים וחידונים להעשרת הידע על השפה והתרבות לתוכן הדף להדפסה