גרמנית לחטיבה עליונה גרמנית לחטיבה עליונה ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. כישורי דיבור שימוש בביטויים ומשפטים פשוטים ומורכבים כדי לתאר מקומות, אנשים ומצבים יומיומייםסיפור של חוויות, הסבר וביטוי של רגשות או דעה אישית בנושאים מוכרים ופחות מוכרים ב. הבנת הנשמעזיהוי והבנה של מילים, ביטויים ומשפטים בגרמנית בנושאים שונים הבנה של הוראות‚ ספרות ומספרים בתוך משפטים; הבנת הנקודות העיקריות של טקסט דבור בנושאים מוכריםהבנת הנקודות העיקריות של משדר חדשות או קטעים מוקלטים פשוטים על נושאים ידועיםהקשבה והבנה של שיחה על נושאים מציאותיים או מדומיםג. הבנת הנקראזיהוי והבנה של מילים מוכרות ממשפטים פשוטים (כגון מודעות והודעות SMS)הבנת העיקר מתוך טקסטים פשוטים ומורכבים הבנת טקסטים שנכתבים בשפה יומיומיתהבנת הוראות מפורטותאיתור מידע מבוקש או רלוונטי כדי לבצע את המטלההבנת השתלשלות של אירועיםד. אינטראקציה חברתיתהשתתפות באופן פעיל בשיחה, החלפת מידע‚ תגובה לרגשות‚ ביטוי של נקודות מבטשאילת שאלות והשבה עליהן סביב נושאים מוכריםהתמודדות עם מצבים משתנים ובלבד שהשפה תקנית ומבוטאת בצורה ברורההשתתפות פעילה בדיון כדי להסביר‚ להגיב‚ להשוות או להתנגדעריכת ריאיון או השבה לריאיון ה. הבעה בכתבכתיבת פתקים או הודעות כדי להעביר מידע או מסר ברורמילוי שאלון או טופס נדרשכתיבת מכתב אישי הכולל דעות על נושאים מופשטים או תרבותייםכתיבת טקסט מובנה ועקבי על נושאים קונקרטיים או מופשטים בתחומים מוכריםהעלאה על הכתב חוויות‚ עובדות או אירועיםכתיבת סיפור קצר‚ תיאור של שירו. דקדוק מתוך הקשרהכרה של כללים דקדוקיים ותחביריים פשוטים ומורכבים לפי תוכנית הלימודיםיישום הידע הלשוני בהקשרים שונים בהתאמה למטרות תוכנית הלימודים ז. העשרת אוצר המיליםזיהוי, הבנה, קריאה, כתיבה והגייה של כ-2,600 מילים וביטויים הקשורים לנושאים הנלמדים בתוכנית הלימודים בכל שנות לימוד השפהח. התרבות הגרמניתהכרת התרבות של המדינות הדוברות גרמנית דרך אישים בולטים, מקומות, חגים ואירועים לתוכן הדף להדפסה