צרפתית לחטיבה עליונה צרפתית לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביותאוריינות מידע ומדיה – לדלות מידע ולעשות שימוש מושכל בכלים דיגיטליים ובמאגרי מידע ממוחשבים ובאמצעי עזר מקוונים שוניםהבנה – לקרוא טקסטים מתחומים שונים, להבין את הרעיונות המרכזיים שבהם ולהבחין בפרטיםהערכה / חשיבה ביקורתית – להבחין בין דעה לעובדה, להביע דעה על נושאים מגווניםחקר – לפתח כלי איסוף מידע, כגון סקר, שאלון וריאיון, לעבד את הממצאים ולדווח עליהם תוך כדי הסקת מסקנות והצגתן (עבודת חקר)ידע – לבסס ולהרחיב את אוצר המילים בצרפתית (לפי רמה 1A, 2A, 1B, 2B)ייצוג ידע – להציג ידע ומידע בכתב ובעל פה בפני קהל (דיבור בציבור)יישום – ליישם את הידע הלשוני בבניית משפטים תקינים בצרפתיתשאילת שאלות – לנסח שאלות תקינות מבחינה לשונית המותאמות למטרה ולקהל היעדמיומנויות בין אישיותמעורבות – לגלות אכפתיות, רגישות ונכונות לסייע לאחרים במהלך הלמידה והתרגול בצרפתיתשיתוף פעולה – לתת ולבצע הוראות הניתנות בצרפתית תוך כדי שיתוף פעולה עם חברי הקבוצהניהול שיח – להגיב לתכנים כתובים או דבורים בהתאמה לסיטואציה ולקהל היעד ייצוג עצמי – להציג בצורה בהירה דעות, עמדות וטיעונים לגבי נושאים כלליים ואישיים בפני קהלים שוניםמיומנויות תוך אישיותהכוונה עצמית – להציב יעדים בשיפור מיומנויות השפה, לדוגמה בקריאת טקסטים ספרותיים ואחרים כדי לשפר את שטף הקריאה, להרחיב את אוצר המילים תוך כדי הצבת יעדים כמותייםהתמדה – לגלות התמדה במהלך תרגול הקריאה, הכתיבה והבנת הנשמעמסוגלות – לתרגל ולבסס בהדרגה את שטף הקריאה, הדיבור והכתיבה בצרפתיתסקרנות – לגלות עניין וסקרנות בשפה הצרפתית ובתרבותה, להביע רצון להרחיב את הידע בשפה ולהיות מודע להבדלים בין שפות ותרבויות עם רצון להרחיב את האופקים לתוכן הדף להדפסה