מדעי הסביבה לחטיבה עליונה מדעי הסביבה לחטיבה עליונה ידע ידע לאור תוכנית הלימודים נושאי חובה (ליבה) מערכות אקולוגיות ויחסי אדם סביבהא. מערכת אקולוגית – מרכיבים ומאפיינים ב. תהליכים במערכות אקולוגיות ג. מעורבות האדם ד. ניהול סביבתי: עקרונות, דילמות והתמודדות עם בעיות סביבתיות ה. אתיקה סביבתית משאב המיםא. משאב המים: תכונות, מאפיינים וחשיבות ב. הבעיה הסביבתית: גורמים ג. הבעיה הסביבתית: נזקים לאדם ולסביבה ד. הבעיה הסביבתית: מדידה ודרכי התמודדותמשאב האווירא. משאב האוויר: תכונות וחשיבות ב. הבעיה הסביבתית: גורמים ג. הבעיה הסביבתית: נזקים לאדם ולסביבה ד. הבעיה הסביבתית: מדידה ודרכי התמודדותפסולת כמשאבא. הפסולת המוצקה והבעיה הסביבתית ב. הבעיה הסביבתית: הנזקים לאדם ולסביבה ג. הבעיה הסביבתית: דרכי התמודדותרעש וקרינהא. קול ורעש: מאפיינים ב. הבעיה הסביבתית: נזקים לאדם ולסביבה ג. הבעיה הסביבתית: מדידה ודרכי התמודדות ד. קרינה: מאפיינים ה. הבעיה הסביבתית: נזקים לאדם ולסביבה ו. הבעיה הסביבתית: מדידה ודרכי התמודדות התמחות והעמקה מערכות אקולוגיות ויחסי אדם סביבהא. כוכב הלכת "ארץ" וקיום החיים על פניוב. מערכות אקולוגיות – מרכיבים ומאפייניםג. תהליכים במערכות אקולוגיותד. אקולוגיה אנושיתמשאב המיםא. משאב המים: תכונות ומאפייניםב. הבעיה הסביבתית: הסיבות והגורמיםג. הבעיה הסביבתית: הנזקים לאדם ולסביבהד. דרכי התמודדותמשאב האווירא. משאב האוויר: תכונות, חשיבות ומאפייניםב. הבעיה הסביבתית: גורמיםג. הבעיה הסביבתית: נזקים לאדם ולסביבהד. הבעיה הסביבתית: מדידה ודרכי התמודדותפסולת כמשאבא. הפסולת המוצקה והבעיה הסביבתיתב. דרכי התמודדותרעש וקרינהא. מאפייני הקול והרעשב. השפעות רעש ונזקי הרעשג. דרכי התמודדותד. מאפייני הקרינהה. נזקי הקרינהו. דרכי התמודדותתכנון וניהול סביבתיא. יחסי אדם–סביבהב. העיר כמערכת אקולוגית אנושית: מאפיינים ובעיותג. תכנון וניהול סביבתי: דילמות, עקרונות, מוסדות, הליכיםאתיקה וסביבה א. מהי אתיקה סביבתית?ב. הגישות העיקריות באתיקה סביבתיתג. אתיקה סביבתית – הלכה למעשהד. דת, תרבות ויחסי אדם-סביבה לתוכן הדף להדפסה