אנגלית לחטיבה עליונה אנגלית לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביותאוריינות מידע ומדיה – לדלות מידע ולעשות שימוש מושכל בכלים דיגיטליים ובמאגרי מידע ממוחשבים ובאמצעי עזר מקוונים שונים הבנה – לקרוא טקסטים מתחומים שונים, להבין את הרעיונות המרכזיים שבהם ולהבחין בפרטיםהערכה / חשיבה ביקורתית – להבחין בין דעה לעובדה, בין נקודות מבט שונות ולהסיק מסקנותהשוואה והסקת מסקנות – לזהות את הנקודות השוות והשונות בתוך מגוון טקסטים באנגלית ולהסיק מסקנותחקר – לפתח כלי איסוף מידע, כגון סקר, שאלון וריאיון, לעבד את הממצאים ולדווח עליהם תוך כדי הסקת מסקנות והצגתןידע – לזהות סוגות טקסטים, להשיב על שאלות של טקסט כתוב או דבור ברמות חשיבה שונות. לקרוא קריאה שוטפת של ספרים וטקסטים מסוגות שונות, להבין ולהגיב אליהם בכתב ובעל פה בהתאם. לכתוב טקסטים תקינים מסוגות שונות המותאמים למטרה, לקהל היעד. לבסס ולהרחיב את אוצר המילים באנגלית (לפי רשימת אוצר המילים המיועדת לרמה זו – BAND 3). 3 יח"ל – Band I + II , 4-5 יח"ל – Band III . להכיר את כללי הדקדוק והתחביר באנגלית וליישם בהתאמה למטרות של טקסט כתוב ודבור 3 יח"ל – זמנים בסיסיים 4-5 יח"ל – מבנים דקדוקיים מורכבים לדוגמא: perfect, conditionals, passive ייצוג ידע – להציג ידע ומידע בכתב ובעל פה בפני קהלים שונים במגוון אמצעים בצורה בהירהיישום – ליישם את הידע הלשוני בבניית משפטים תקינים באנגליתניתוח – לנתח טקסטים מתחומים שונים, לזהות את הרעיונות המרכזיים שבהם, המסרים ונקודות המבטסינתזה/אינטגרציה של מידע – למזג נושאים ורעיונות משותפים המצויים בטקסטים שונים באנגלית למטרות כתיבה מגוונות 3 יח"ל - מיזוג של מינימום 2 מקורות מידע באנגלית, 4-5 יח"ל – מינימום של 3-4 מקורות מידע באנגלית.שאילת שאלות – לנסח שאלות תקינות מבחינה לשונית המותאמות למטרה ולקהל היעד מיומנויות בין אישיותייצוג עצמי – להציג בצורה בהירה דעות, עמדות וטיעונים לגבי נושאים כלליים ואישיים בפני קהלים שוניםמעורבות – לגלות אכפתיות, רגישות ונכונות לסייע לאחרים במהלך הלמידה והתרגול באנגלית ניהול שיח – לנהל שיח ספונטני ומתוכנן על נושאים אישיים ושגרתייםשיתוף פעולה – לתת ולבצע הוראות הניתנות באנגלית תוך כדי שיתוף פעולה עם חברי הקבוצה מיומנויות תוך אישיותהכוונה עצמית – להציב יעדים בשיפור מיומנויות השפה, לדוגמה בקריאת טקסטים ספרותיים ואחרים, כדי לשפר את שטף הקריאה, להרחיב את אוצר המילים תוך כדי הצבת יעדים כמותייםהתמדה – לגלות התמדה במהלך תרגול הקריאה, השיח, הכתיבה והבנת הנשמעמסוגלות – להאמין בכוחו של הלומד לתרגל ולבסס בהדרגה את שטף הקריאה, הדיבור והכתיבה באנגליתסקרנות – לגלות עניין וסקרנות בשפה האנגלית ורצון להרחיב את הידע בשפה תוכן הדף להדפסה