הנדסת תוכנה וסייבר לחטיבה עליונה תכנון ותכנות מערכות - התמחות הנדסת תוכנה וסייבר לחטיבה עליונה תכנון ותכנות מערכות - התמחות מיומנויות מטרות לימודיות וביצועיות של התלמידים בהתייחס לעולם התוכן של תוכנית הלימודים: תכנות טלפונים ניידים (סייבר) הצגת שליטה בתכנות מונחה אירועים כתיבת ממשק גרפי מתקדם בשפת C# / Java הכרת עקרונות המכונה הווירטואלית ותפקידה וה DAVLIK -כדוגמא זיהוי הרכיבים המתקדמים כגון: מצלמה, מיקרופון, GPS, BTוחיישנים כתיבת אפליקציה למכשירים המופעלים ע"י מערכת ההפעלה אנדרואיד יישומים אסינכרוניים (סייבר) הבנת עקרונות התכנות האסינכרוני הבנת עקרונות תקשורת מבוססת מודל OSI הכרות עם מקורות מידע מרכזיים (קבצי XML, שפת השאילתות SQL) יכולת פיתוח של שרותי רשת הכרת תשתיות הפיתוח WinRT ו- WP8 הגנת סייבר מימוש סקריפטים בסביבת PYTHON כתיבת קוד אשר עובד בדיקות PEP8, מתועד היטב ומקבל ציונים גבוהים ב-PyList שימוש ב- Socket בסביבת PYTHON ניתוח החלקים השונים ב-GUI של Wireshark בניית פאקטות בעזרת scapy מימוש Three Way Handshake מימוש שרת מרובה משתתפים שימוש בזיכרון וירטואלי ניתוח תוכנה בעזרת הכלים: procmon, tcpview, wireshark, procexp ניטור קריאות WinAPI של תוכנה ביצוע Hooking על פונקציות שרותי רשת אינטרנט (סייבר) הכרת העקרונות של תכנות חוסר מצב הכרת סביבת הפיתוח .Net או J2ee עבודה עם מסדי נתונים הכרת עקרונות פיתוח תוכנה בשפת פיתוח מונחית עצמים שימוש במנגנון יצירת וצריכת שרותי רשת מערכות הפעלה מודרניות (סייבר) הכרת העקרונות של מערכת הפעלה, תפקידיה ואופן פעולתה ויישום עקרונות אלו בסביבת Linux הבנת עקרונות פיתוח ממשקי משתמש בסביבת Java SWING לימוד והתנסות בתכנות Multithreading GUI בסביבת Linux בניית יישומים המשלבים תכנות אירועים ותכנות מקבילי הבנת מודל השכבות OSI לימוד והתנסות בתכנות תקשורת שרת/לקוח בסביבת TCP/IP ו-UDP העברת מידע בצורת XML ו-JSON מערכות מינהליות הכרת המושגים ארגון ומערכת מידע וכיצד מערכת מידע יכולה לקדם את הארגון הכרת העבודה עם בסיסי נתונים ושימוש בשפת SQL הכרת מתודולוגיית UMLוהכלים ליישומה התנסות בתכנות בסביבת חלונות הכרת עקרונות התכנות בטכנולוגית ADO.NET מערכות גרפיות הכרת תכנות חלונאי לימוד עקרונות פיתוח פרויקט בשפת תכנות מונחית עצמים הכרת מבני נתונים ואלגוריתמים בגרפיקה דו-ממדית שימוש בהנפשה והצללה הכרת מבני נתונים ואלגוריתמים בגרפיקה תלת-ממדית בניית יישום בסביבה חלונאית המממש מנוע גרפי מערכות מומחה הכרת תחומים ובעיות קלאסיות בבינה מלאכותית .ללמוד שפת תכנות קלאסית המשויכת לתחום הבינה המלאכותית הכרת שיטות חיפוש, שיטות ייצוג ידע, ואלגוריתמים אופייניים בתחום הבינה המלאכותית ויישומם בשפת תכנות הכרת מבנה ומאפיינים של מערכת מומחית, וסוגים של מערכות תוכנה אינטליגנטיות לימוד עקרונות הנדסת ידע ופיתוח תוכנה בתחום הבינה המלאכותית העמקת ידע במערכות מומחות או תורת המשחקים (נושאי בחירה) פיתוח אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית בשפת תכנות מתאימה מיומנות אחידה לכל החלופות - עבודת גמר הצגת ידע תיאורטי לצד יכולת מימוש מעשית שיבואו לידי ביטוי בתכנון וכתיבת קוד המשלב ניתוח מידע ואלגוריתמים מורכבים, עבודת רשת ושימוש בידע שנצבר מיומנויות בין אישיות התנסות בעבודת צוות: בתהליכי למידה עיונית (דיון בכיתה), במהלך שיעורי ההתנסות במעבדה (בהפעלת התוכנה, בחשיבה על פתרון בעיה ובאיתור תקלות בכתיבת האלגוריתמים לפתרון) ובזמן הכנת שיעורי בית (עבודה ברשת והתייעצות) ניהול שיח מכבד ומקדם: ניהול שיח בין התלמידים למורה במהלך הלמידה וכן סביב אירועי הדגמה מיומנויות תוך אישיות אחריות: התנסות בתהליכי הלמידה ברמה האישית, הקבוצתית תוך כדי קבלת אחריות מוטיבציה: קידום המוטיבציה תוך כדי מתן אפשרות בחירה בתהליך הלמידה ובבניית עבודת הגמר מסוגלות: למידה אישית המזמנת התמודדות עם אתגרים בפתרון בעיות לאור חוסר ודאות וכישלונות לצד הצלחות המייצרות תחושת מסוגלות לתוכן הדף להדפסה