הנדסת תוכנה וסייבר לחטיבה עליונה מדעי המחשב - מקצוע מוביל הנדסת תוכנה וסייבר לחטיבה עליונה מדעי המחשב - מקצוע מוביל ידע עולם התוכן שאליו נחשפים התלמידים לאור תוכנית הלימודים: א. יסודות מדעי המחשב מושגי יסוד במדעי המחשב ובתכנות חשיבה אלגוריתמית משתנים, טיפוסי נתונים, ביטויים חשבוניים מושג העצם ותכנות מבוסס עצמים ביצוע מותנה וביצוע חוזר ביטויים בוליאניים מבנה הבקרה if נכונות ויעילות של אלגוריתמים מנייה וצבירה מבנה נתונים סדרתיים הכרת מערכים כאוסף לינארי של טיפוסים מאותו סוג עבודה עם מערכים חד ממדיים ודו ממדיים מימוש אלגוריתמי, חיפוש, מיון ומיזוג תכנות מונחה עצמים תכנות מונחה עצמים וכתיבת מחלקות ב. מבנה נתונים רקורסיה רקורסיה כשיטה לפתרון בעיות הכרת היתרונות והחסרונות של פתרונות רקורסיביים מבוא ליעילות מושגי היעילות הבסיסיים – "המקרה הגרוע ביותר", "המקרה הטוב ביותר", "המקרה הממוצע" אורך הקלט והיעילות כפונקציה של אורך הקלט מחסנית טיפוס הנתונים המופשט "מחסנית"stack – והשימושים הנפוצים בו (API) תור טיפוס הנתונים המופשט "תור" queue – והשימושים הנפוצים בו רשימה מקושרת מבנה הנתונים "רשימה מקושרת" – linked list מימוש רשימות ואלגוריתמים על רשימות מימוש מבני נתונים מימוש טיפוסי נתונים מופשטים בדרכים שונות מימוש מבני נתונים מורכבים, כגון מערך של רשימות עצים בינאריים הכרת עצים בינאריים: בנייה, שימושים, ואלגוריתמי סריקה רלוונטיים ג. פרקי בחירה תיאורטיים מערכות מחשב ושפת סף (אסמבלי) הבנת הקשר בין תוכנה לחומרה מבנה מחשב המבוסס על מעבד 8086 שפת סף של המיקרו-מעבד 8086 מבוא לחקר ביצועים גישת חקר הביצועים לפתרון בעיות אופטימיזציה בתחומים יישומיים שונים תכנון לינארי ללא חובת שימוש באלגברה לינארית העקרונות והשיטות של בעיות זרימה ברשתות אופטימיזציה קומבינטורית, חקר ביצועים ניתוח יעילות של שיטות שונות לפתרון בעיית העץ הפורש מודלים חישוביים אוטומט סופי דטרמיניסטי מילים ושפות פורמליות אוטומט המחסנית מכונת טיורינג תכנות מונחה עצמים הכרת העקרונות והמנגנונים העיקריים: מחלקות, העמסה, הגדרה מחדש, המרות ירושה, פולימורפיזם וממשקים ד. יחידת התנסות במעבדה (הערכה חלופית) מבוא לתכנות בסביבת האינטרנט עקרונות העברה והצגת המידע באינטרנט בין מחשב לקוח למחשב שרת שימוש בעקרונות הבסיסיים של תכנות מונחה עצמים שיטות העברת נתונים באינטרנט ובעיות האבטחה בניית יישומים של תכנות בצד השרת ובצד הלקוח בניית וייצור אתרים אינטראקטיביים בסיסיים בסיסי נתונים ומערכות מידע מאגרי נתונים טבלאיים תכנון וניהול מסדי נתונים האפיונים הארכיטקטוניים, הפונקציונליים וההתנהגותיים של מערכות מידע ממשקי משתמש ואפיונים התנהגותיים גרפיקה ממוחשבת המבנה הפנימי ועקרונות הפעולה של מערכת תוכנה גרפית תלת ממדית הכרת אלגוריתמים שונים לטיפול במידע הגיאומטרי הקניית יכולת שימוש (בסיסית בלבד) בתוכנה גרפית תלת ממדית ליצירת דגמים תלת ממדיים ממוחשבים ולהפקת תמונות של דגמים אלה ארגון המחשב ושפת סף הכרת מבנהו הפנימי של המחשב ואופן פעולתו מושגים: סיבית, משתנה, לולאה, תוכנית, ביצוע תוכנית, זיכרון הכרת השלבים שהתוכנית עוברת מכתיבה ועד לביצוע הבנת הקשר שבין שפה עילית לשפת סף איתור בעיות ושגיאות בתוכניות שנכתבו בשפה עילית תכנות לוגי גישה דקלרטיבית לעומת הגישה הפרוצדורלית לפתרון בעיות במדעי המחשב באמצעות פרדיגמה תכנותית נוספת היכרות עם עקרונות התכנות הלוגי ומימושו בסביבת פרולוג כלים ושיטות לייצוג ידע ופתרון בעיות איכותיות בתחומי ידע שונים שניתן לממשם באמצעות תכנות לוגי טיפוסי נתונים מופשטים ושימוש בהם לפיתוח תוכניות בסביבת פרולוג תכנות פונקציונלי פרדיגמה של תכנות פונקציונלי לעומת הפרדיגמה הפרוצדורלית שימוש בשפת התכנות Scheme לתוכן הדף להדפסה