מגמת אומנויות העיצוב לחטיבה עליונה אומנות שימושית - מקצוע מוביל מגמת אומנויות העיצוב לחטיבה עליונה אומנות שימושית - מקצוע מוביל מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות הבנה מעמיקה בבסיס הידע – הבנה מעמיקה של נושא הייצוג החזותי בעידן הטכנולוגי באמצעות דיונים במגוון ייצוגים חזותיים ויישום פעיל ביצירה מעשית חשיבה ביקורתית – פיתוח חשיבה ביקורתית באמצעות מיקוד הלמידה סביב הכישורים הנחוצים כדי לשאול שאלות המובילות לתהליכי חקר עיוניים ומעשיים חשיבה יצירתית – התנסות ביצירת תוצר חזותי חדש, אחר העונה על הצרכים שהוגדרו במהלך ניתוח המוצר חשיבה רפלקטיבית – התבוננות, הערכה ומשוב על תהליכי הלמידה, כפי שבאו לידי ביטוי בעבודה היצירתית בסדנה, באמצעות ניסוי וטעייה, ובלמידה העיונית באמצעות דיונים מיומנויות בין אישיות עבודת צוות – התנסות בעבודת צוות בתהליכי יצירה ובהכנת תערוכות ופרזנטציות באמצעות עבודות חקר, למידה בשיטת PBL ושיטות למידה הבנייתיות, כגון למידת עמיתים וג'יגסו ניהול שיח מכבד ומקדם – ניהול שיח מתמשך בין התלמידים במהלך הלמידה וכן סביב אירוע מסכם במסגרת הצגת תוצרים תרומה לחברה – עידוד יזמוּת בתחומי בית הספר והקהילה במבחר תחומים: החל בתערוכות ובאירועי שיא המסכמים את תהליכי הלמידה, דרך שיתופי פעולה עם מקצועות לימוד נוספים וכלה ביזמוּת של מיזמים (פרויקטים) בעיצוב מיומנויות תוך אישיות קבלת אחריות – התנסות בתהליכי הלמידה והיצירה ברמה האישית, הקבוצתית והקהילתית תוך כדי קבלת אחריות לתהליך והתוצר יזמות והנעה –ההתנסות בסדנה ויצירת המוצר מעודדת את התפתחות התלמידים כיוצרים ומאפשרת להם לרכוש מיומנויות של יזמים עצמאיים. התנסות זו תורמת לקידום ההנעה הפנימית של התלמידים. מסוגלות – התמודדות עם בעיות ואתגרים, כמו יכולות פיזיות ומיומנויות ביצוע, חוסר ודאות וכישלונות לצד הצלחות ופריצות דרך ותחושת מסוגלות באמצעות למידה בסדנה הרב-תחומית לתוכן הדף להדפסה