עולם הערבים והאסלאם לחטיבה עליונה עולם הערבים והאסלאם לחטיבה עליונה ערכים ערכי דמות הבוגר אהבת הדעת וחדוות הלמידה: עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודים אהבת הדעת וחדוות הלמידהטיפוח עניין וסקרנות כלפי המורשת התרבותית, הרוחנית והחומרית של מגוון הקבוצות והעמים החיים במזרח התיכוןרצון להרחיב את הידע על מדינות המזרח התיכון והמציאות המשתנהמיצוי היכולות של הלומד ושימוש בכלים שנרכשו במהלך הלמידה להבנת המציאות במזרח התיכוןהמורשת והתרבות במדינת ישראל:הכרת המזרח התיכון החשובה להבנה ולניתוח של היבטים תרבותיים וחברתיים במדינת ישראל ומחוצה לההבנת המזרח התיכון כמכלול המאפשרת ללומד להבין את הסביבה ולהשתלב במרחבכבוד האדם והמשפחה:הכרת דת האסלאם על היבטיה ההיסטוריים והרעיוניים המאפשרת הבנה של יחסי הגומלין בין הדתות ובין קבוצות חברתיות דתיות שונותפיתוח רגישות לאנשים בעלי רקע תרבותי שונהצדק חברתי וערבות הדדית:· הכרת העולם הערבי והאסלאמי מזוויות ראייה מגוונות המאפשרת ללומדים להיות מודעים למציאות הקיימת במרחב המקומי והאזורי לתוכן הדף להדפסה