עולם הערבים והאסלאם לחטיבה עליונה עולם הערבים והאסלאם לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביותאוריינות מידע ומדיה – לשלב אמצעי למידה טכנולוגיים מתקדמים של תקשוב ולמידה מרחוקהבנה – להכיר את דת האסלאם על היבטיה ההיסטוריים והרעיוניים ולהבין את יחסי הגומלין בין הדתות ובין קבוצות חברתיות-דתיות שונותהערכה / חשיבה ביקורתית – לטפח יכולת קריאה ביקורתית של מקורות מידע כתובים או חזותייםהשוואה – לערוך השוואה בין מאפייני הפולחן הפגאני בתקופת הג'אהליה למאפייני האסלאם המונותיאיסטיחקר – לחקור נושאים נבחרים במסגרת עבודת החקר (היחידה השלישית), לאתר ולאסוף מקורות מידע, לשאול שאלות, לארגן את המידע ולהציגו בצורה בהירהחשיבה יצירתית – לעורר בתלמידים סקרנות ומוטיבציה לחפש מידע ולהרחיב את ידיעותיהם בלימודי המזרח התיכון ידע – להכיר את התפתחות האסלאם ואת המדינות במזרח התיכון ניתוח והסקת מסקנות – לנתח נושאים נבחרים באסלאם ובתרבות הערבית במסגרת עבודת החקר ביחידה השלישית ולהסיק מסקנותמיומנויות בין אישיותייצוג עצמי – להציג את התוצרים האישיים שנערכו במסגרת ההערכה החלופית בכיתהניהול שיח – לזמן אפשרות ליצירת קשר ודיאלוג מסוג שונה בין המורה לתלמיד במהלך כתיבת עבודת החקרעבודת צוות ושיתוף פעולה – לעודד לימוד פעלתני המשלב עבודה קבוצתית, עבודות חקר ומיזמים (פרויקטים) בתהליך הלמידהמיומנויות תוך אישיותאמפתיה – להכיר את המורשת התרבותית, הרוחנית והחומרית של מגוון הקבוצות והעמים החיים במזרח התיכון, ושל קשרי הגומלין בין עמים וחברות במזרח התיכוןהתמדה – לגלות התמדה במהלך ביצוע המשימות הלימודיותמסוגלות – לטפח את היכולת להעלות השערות כדי להסביר את התרחשותם של אירועים שונים במזרח התיכון ולהשלכותיהם על המציאות הקיימתסקרנות – לעודד את הסקרנות של הלומדים להרחיב את הידע בנושאים שונים הנוגעים למרחב המזרח תיכוני, מעבר לנלמד בכיתה לתוכן הדף להדפסה