ערבית לדרוזים לחטיבה עליונה ערבית לדרוזים לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודיםמיומנויות קוגניטיביותידע והבנה – להבין קְשרים לוגיים שאינם גלויים, כגון סיבתיות, הכללה ופירוט, השתלשלות עניינים, השוואההסקת מסקנות – להסיק מסקנות מן הטקסט כולו ומֵחלקים ממנוהעברה ויישום – ליישם את הידע הלשוני ולהשתמש בכלים הלשוניים בבניית משפטים תקינים ההולמים את נסיבות השיחהערכה – להעריך את תוכן הטקסט (טענות, אמירות, עמדות) באמצעות ידע עולם של הקוראיםהשוואה – להשוות או לקשר בין המידע והרעיונות שבטקסט ובין ידע חיצוני, ניסיון אישי או עמדות של הקוראיםחקר – לחקור תופעות לשוניות: מורפולוגיות ותחביריות, בטקסטים מסוגים שונים ובהקשרים שוניםחשיבה רפלקטיבית – לפתח ולהטמיע מהלכים רפלקטיביים לשיפור ההבעה בכתב ובעל פהייצוג ידע – להציג ידע בכתב ובעל פה בפני קהלים שונים במגוון אמצעים בצורה בהירה ומובנתסינתזה/אינטגרציה – לנסח ניסוח מכליל של מידע משותף מהטקסטיםתכנון – לתכנן את תהליך הכתיבה תוך כדי ארגון המידעמיומנויות בין אישיותניהול שיח מכבד עם הסובבים אודות נושאים רלוונטיים הקרובים ללבם ולעולמם, נוהלים בבית ספר וערכים חברתיים. עבודה בצוות - לגלות אחריות במהלך עבודת הצוות , ליזום, לתכנן, לפעול לעידוד התנהגות: הקשבה, לקיחת אחרית, גמישות, שיתוף פעולה.שיתוף פעולה – לשתף פעולה בתהליך חקר בקבוצה לבדיקת המסוגלות של כל חברי הצוות לקבל משוב וליישמו לצורך שיפור איכות התוצר הקבוצתי, להבחין ברגשות האחרים בצוות תוך התחשבות במאפיינים המייחדים אותם, תוך כדי העזרה ההדדית, הקשבה, נתינה, ארגון זמן יעיל.אמפתיה - לגלות אמפתיה כלפי צרכים וקשיים של האחר בקבוצה לאור אירועים שונים בבית הספר, ואירועים חברתיים ומדיניים..מעורבות חברתית -להביע את עמדותיו, דעותיו והשקפת עולמו ביחס לחברה. לגלות אכפתיות ולפעול לקידום תהליכי הסתגלות בחברה, והגברת תחושת השייכות, וליזום פעולות חברתיות שיש בהם ערך.מיומנויות תוך אישיותמודעות רגשית -לזהות רגשות בחיי היום יום סביב :(שמחה, עצב, אהבה , אמפתיה, כעס ...), סביב נושאים אקטואליים (סכסוכים בין... , אובדן ,אלימות...) דרך סרטונים, וטקסטים נרטיביים, ושיח קבוצתי בעקבות צפייה/ קריאה.סקרנות – לגלות עניין בלמידה, לחוש חיבור רגשי תוך סקרנות בנושאים על פי תחומי עניין מגוונים ורלוונטיים ללומד ובדרכי למידה לפי בחירתו. כמו: תופעות טבע, סביבה, חברה, אישיות מפורסמת...מסוגלות והערכה עצמית -להכיר בחזקות ובחולשות האישיות ביחס להתנסויות במשימות רלוונטיות ביחס ללומדים אחרים . מאמין בעצמו וביכולותיו וחותר להצלחה בהתמדה.הנעה עצמית ויוזמה – ליזום ולהעלות רעיונות מגוונים לפתרונות יצירתיים לדילמות חברתיות , בית ספר , בקהילה , ובמדינה שיש בהן ערך. גמישות – לגלות גמישות והסתגלות לשינויים ביחס לסביבה עתירת מידע.אמפתיה – לגלות יכולת להרגיש ולהבין את האחר ביחס לרגשות, מחשבות, התנהגות והמוגבלויות השונות אצל האחר. לתוכן הדף להדפסה