ערבית לדרוזים לחטיבה עליונה ערבית לדרוזים לחטיבה עליונה ידע ידע לאור תוכנית הלימודים הבנת הנקראקריאה וניתוח של טקסטים מסוגים שונים: רציפים (כגון מאמרים, מכתבים, ידיעות עיתונאיות, טורי דעה) ושאינם רציפים (כגון תמונות, טבלה, גרף, הערות שוליים וכדומה)סוגי הטקסטים: טקסט מידע, טקסט טיעון ושכנוע, טקסט שימושי (הנחיות והוראות, מדריך ומפעיל), טקסט היצגי האזנה ודיבורלהאזין ולדבר בהקשרים שונים, חברתיים ולימודייםלקרוא ולהבין טקסטים מסוגים שונים ולמטרות שונותהבעה בכתבמטרות הכתיבהכתיבה למטרת שכנועכתיבה לצורך דיווח / מסירת מידעכתיבה למטרות הפעלהסוגי הכתיבהכתיבת טיעון: הבעת דעה, הבעת עמדה אישית והנמקתה, כתיבת תגובה; בכתיבה זאת חשוב להקפיד על איכות ההנמקה.סיכום טקסט אחד או יותר; בהוראת הסיכום יש לעמוד על הוראת רכיבי הסיכום: השמטה, הכללה והבניה מחדש. בהוראת סיכום ממזג יש לעמוד על עקרונות של מיון והכללה ועל עמידה על המאחד לעומת המייחד בין הטקסטים ביחס לעניין מסוים.כתיבה טקסטים היצגיים ברצפים לוגיים, כגון רצף כרונולוגי, סיבה ותוצאה, בעיה ופתרונה, תופעה – גורמיה והשפעותיה ועודכתיבה של דיווחארגון מידע באמצעות היצגים חזותייםהמללה של היצגים חזותייםכתיבת השוואה הבעה בעל פהקריאה בקול של טקסט מנוקד ובלתי מנוקדדיון בקבוצהטיעון בעל פה לשון ומטה לשוןמבנה המילה: תחיליות וסופיות, שורש ותבניתחלקי הדיבור: שם העצם, שם הפעולה, שם התואר, הפועל (כולל שם הפועל), כינויי הגוף, מילות היחס, מילות הקישורהפועל: זמני הפועל, הגופים והשימוש בהםמשמעויות הפועל – פעיל וסביל: זיהוי, המרה והתפקיד של שימוש במשמעויות אלה בטקסטהצירופים השמניים: צירוף הסמיכות (יידוע, וריבוי), צירוף שם העצם ושם התואר (יידוע וריבוי), צירוף היחסהקַשרים הלוגיים; את הקשרים הלוגיים יש להורות ברמת המשפט, הפסקה והטקסט השלם לצורכי ההבנה וההפקה של הטקסטים. יש לעמוד על השימוש המדויק של מילות הקישור בתוך הטקסט ולהימנע משינון בעל פה של טבלאות קשרים למיניהן.סימני הפיסוק: נקודה, סימן שאלה, סימן קריאה, נקודתיים, מירכאותשם המספר: המספר המונה (לצורך מנייה, לציון תאריכים ולציון סתמיות), המספר הסודרדרכי המסירה: דיבור ישיר ודיבור עקיף אוצר המילים והמשמעיםהבנת משמעויותיהן של מילים בתוך הקשריחסי מילים ומשמעים: יחסי נרדפות, ניגודיות והיכללות לתוכן הדף להדפסה