ערבית לערבים לחטיבה עליונה ערבית לערבים לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביותחקרנות – לחקור תופעות לשוניות: מורפולוגיות ותחביריות, בטקסטים מסוגים שונים ובהקשרים שוניםחשיבה רפלקטיבית – לפתח ולהטמיע מהלכים רפלקטיביים לשיפור ההבעה בכתב ובעל פההבנה– לקרוא טקסטים מסוגות שונות ומתחומים שונים, להבין את המטרות, הנושא, הרעיונות המרכזיים שבהם ולהבחין בפרטיםהסקת מסקנות – להסיק מסקנות מתוך טקסטים הערכה / חשיבה ביקורתית – להעריך את תוכן הטקסט (טענות, אמירות, עמדות) באמצעות ידע עולם של הקוראיםהשוואה – להשוות או לקשר בין המידע והרעיונות שבטקסט ובין ידע חיצוני, ניסיון אישי או עמדות של הקוראיםידע– להכיר את כללי הלשון הערבית: דקדוק ותחביר, וליישם אותם בכתיבה של טקסט וגם בדיבורייצוג ידע – להציג ידע בכתב ובעל פה בפני קהל באמצעים מגוונים ובצורות שונות באופן בהיר ומובנה ונכון מבחינה לשוניתיישום – ליישם את הידע הלשוני ולהשתמש בכלים הלשוניים בבניית משפטים תקינים ההולמים את נסיבות השיחניתוח – לנתח טקסטים מתחומים שונים, לזהות את הרעיונות המרכזיים שבהם, המסרים ונקודות המבט השונותניסוח השערות מדעיות – לנסח השערה בהתבסס על טקסט או יותרסינתזה/אינטגרציה – למזג פרטי מידע מן הטקסטים, לכתוב טקסט באמצעות חיבור בין רעיונות מרכזיים ופרטי מידעשאילת שאלות – לשאול שאלות על פרטי מידע מתוך טקסט אחד או יותרמיומנויות בין אישיותייצוג עצמי – להציג בצורה בהירה דעות, עמדות וטיעונים לגבי נושאים כלליים ואישיים בפני קהלים שונים, כמו גם הרצאה בתחומים שוניםמעורבות – לגלות מעורבות בנושאי הכתיבה אגב כניסה לסיטואציה, בחירה בעמדה, נימוקה וביסוסה תוך כדי חיפוש אחר תימוכין רלוונטייםניהול שיח והקשבה מכבדת – להקשיב לאחר, להשתלב בדיבור באופן מוסכם ולהגיב לעניין באופן הולםעבודת צוות – לגלות אחריות במהלך עבודת צוות, לגלות אכפתיות, רגישות ונכונות לסייע לאחרים במהלך הלמידהשיתוף פעולה – לקחת חלק במשימה משותפת תוך כדי כיבוד תפקידם של חבריו לקבוצהמיומנויות תוך אישיותאמפתיה – לפתח מודעות, להעניק תשומת לב ולחוש אמפתיה לעמדות שונות, לרגשות האחר ולתרבויות אחרות וערכים שוניםהכוונה עצמית – להציב יעדים, לתכנן את הלמידה לעבוד באופן עצמאי בהכנת תיק עבודות מסוגלות – להרגיש בטוח להביע בכתב ובעל פה רגשות, מחשבות ולהציע פרשנויות, לחוש תחושת מסוגלות ויכולת להציג בפני קהל בשפה ערבית תקניתסקרנות – לטפח עניין וסקרנות כלפי לימוד ושליטה בשפה הערבית ודרכי השימוש בה בפרט לתוכן הדף להדפסה